Gå til innhold

FamilieVogn BMW F31 328i X-drive M-Sport 2014


 Share

Anbefalte innlegg

Denne bilen kommer til å bli så bra. Har du alle M-Performance delene det er mulig å få tak i eller?

De HRE hjula. Finner ikke priser noe sted. I hvilken prisklasse ligger slike hjul. Snakker vi 40.000 eller snakker vi 100.000. Er vel noe av det råeste du kan få tak i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer du tilbake til Norge og får på felgene?  :smile:

 

 

Denne bilen kommer til å bli så bra. Har du alle M-Performance delene det er mulig å få tak i eller?

De HRE hjula. Finner ikke priser noe sted. I hvilken prisklasse ligger slike hjul. Snakker vi 40.000 eller snakker vi 100.000. Er vel noe av det råeste du kan få tak i ;)

Jeg har ikke full oversikt, men regn med mellom 50000 og 70000 for et felgsett levert i Norge inkl. moms anhengig av modell, diameter og finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir veldig bra, skikkelige fine hjul du får på vogna :smile:

Blir morsomt å se bilder av hjulene på bilen.

 

Har forresten fått satt på senkesettet på min også, og det ble veldig bra faktisk.

Det skulle senke 3 cm forran og 2 cm bak, men så langt er det blitt 2,5 cm forran og 2 cm bak, men synes det ser veldig bra ut og ikke for stivt heller.

Trur hjulene blir bra ja. Håper iallefall det.  Legger ut bilder etterhvert. 

Bra senkesett ble bra. Kjipt hvis det ikke blir som ønkset. Monterte du selv? Tatt firehjulskontroll?

 

Denne bilen kommer til å bli så bra. Har du alle M-Performance delene det er mulig å få tak i eller?

De HRE hjula. Finner ikke priser noe sted. I hvilken prisklasse ligger slike hjul. Snakker vi 40.000 eller snakker vi 100.000. Er vel noe av det råeste du kan få tak i ;)

Jeg trur jeg har alt av BMW performance som fins til F31 ja. Minus Bremseskiver. De ønsker jeg drilled og ikke halv" drilled som performance skivene. Så prøver å finne noen andre som har men ikke funnet noe enda. Kunne godt tenkt meg noe med Alu nav sånn som jeg har på Brembo skivene til M3`n min. men ikke noe fins enda.(se bilde).

 

Når kommer du tilbake til Norge og får på felgene?  :smile:

 

 

Jeg har ikke full oversikt, men regn med mellom 50000 og 70000 for et felgsett levert i Norge inkl. moms anhengig av modell, diameter og finish.

Hjemme idag. Så får prøve å få montert dekk på felg og de resterende M-Performance delene i løpet av uken/helgen.

Angående pris så stemmer det nok med alt fra 50-70-80000kr. Børstet finish koster endel mer. (tar vist 2 dager pr felg! ifølge tysk importøren når jeg var å besøkte han).

 

Jeg betalte ca $2000 pr felg forann. Og med moms og frakt så blir det noe sånn som 16000kr felgen forann. Bak er de litt dyrere da de er 2" breiere.

post-80654-0-77193300-1405400250_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte senkesett og tok hjulkontroll hos BMW i Halmstad i Sverige, tok en oljeservice også på 10' km for å bli kvitt innkjøringsgrumset i olja.

Alle hjulvinkler lå innenfor toleransene etter senk, men de justerte og la de nærmest mulig mot oppgitte hjulvinkler.

Har papirer, så kanskje jeg godkjenner det i vognkortet også.

 

Hva slags dekk og dim skal du gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult,ser fram til bilder.   \:D/

 

Når det gjelder pris så var det iallfall slik at de kostet det samme selv om du valgte forskjellig bredde.

Det kan hende det stemmer som du sier. Jeg fikk jo tak i Bakfelger fra en som ikke trengte dem alikevel.

 

 

Jeg monterte senkesett og tok hjulkontroll hos BMW i Halmstad i Sverige, tok en oljeservice også på 10' km for å bli kvitt innkjøringsgrumset i olja.

Alle hjulvinkler lå innenfor toleransene etter senk, men de justerte og la de nærmest mulig mot oppgitte hjulvinkler.

Har papirer, så kanskje jeg godkjenner det i vognkortet også.

 

Hva slags dekk og dim skal du gå for?

 

Jeg har kjøpt Michelin Pilot Super sport 245/30/20  285/25/20.

 

Jeg vurderer også å bytte olje. men jeg har ikke kjørt mange km enda. Har du BMW Serviceavtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli skikkelig tøft med disse felgene og dekk med 245 og 285 bredde. venter i spenning på noen bilder :-)

Jeg har lagt ut mine 20" for salg, da disse blir for store nå etter at jeg har senket, jeg har jo 245/35 så de er 3 cm større en org hjula.

Vurderer å kjøpe BBS eller noe i 20" senere eventuelt.

 

Jeg har ikke serviceavtale, så jeg betalte ca 2600,- for denne servicen i Sverige.

På den forrige F11 jeg hadde så byttet jeg olje og filter selv etter 10' km, så åpnet jeg filteret og gransket det inni og der var det mye "glitter" for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...