Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en e39 520i som jeg skal skifte nivåføler for xenonlys på. Det jeg lurer på er om det er en grunninnstilling lyktene skal være i for at høyden på lyset skal være riktig. Takker for alle svar :-)

Skrevet

Nå spør jeg flere plasser. Håper det er greit.

Har en E46 hvor lysene er falt noe og lurer på om det kan være en nivåføler som er gåen?

Lysene justeres ned og så opp igjen. 

MEN! De begynner for langt nede og kommer ikke opp til der hvor de skal være.

Skrevet
  På 5.2.2014 den 16.15, bjalle skrev:

selve regulatoren er lik og ikke justerbar så du skal ikke trenge å etterjustere høyden.Den føler riktig høyde likt som den gamle.

Takk for alle svar. Da skal jeg bestille delen på Ebay. Ca 1/10 av pris for ny i Norge :)

Skrevet

justerings pinnene inni lampene på e39 har tendens til å knekke og da virker ikke justeringa i det hele tatt du kjenner det om det er bevegelse i reflektorn

Skrevet
  På 6.2.2014 den 11.34, Djwik skrev:

justerings pinnene inni lampene på e39 har tendens til å knekke og da virker ikke justeringa i det hele tatt du kjenner det om det er bevegelse i reflektorn

På 6.2.2014 den 11.34, Djwik skrev:

De har jeg allerede skiftet. Litt vanskelig å komme til inne i lyktene, ellers gikk det greit.

Skrevet

I mitt tilfelle så justerer lyktene seg litt ned og så opp igjen ved oppstart. Kan de der stagene inne i lykta være ødelagt da?? Og de er helt slappe i fisken når jeg beveger på pæreholderen Jeg har helt ræ..a lys om dagen.. Har også 2 sensorer for høydejusteringa. En foran og en bak..??

Er det noen enkel måte foruten diagnose å finne ut evt hvem sensor som er gåen??

Skrevet

Om du kjenner på lykteholderen bak på lykta, så skal jo alt være fast.. Er det løst så er de knekt.

Er en sensor høyre forran og en sensor høyre bak. Har du nivåregulering bak så er høyre sensor bak en kombinert sensor for xenon og høydejustering.

Må bare ta diagnose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...