Mike Hunt Skrevet Februar 11, 2014 Share Skrevet Februar 11, 2014 God dag, mine medmennesker og bmw elskere!Når jeg skulle vaske bilen min innvendig i dag så fant jeg ut at jeg har et stort problem med fukt/kondens som kommer inn i bilen min på et mystisk vis. Jeg har lenge hatt masse dugg på rutene om vinteren, men det har liksom bare vært det og jeg har kjøpt en fuktsuger til å ha i coupeen.Bilen min er en e39 520i.Det har visst samlet seg en pytt med vann under reservehjulet mitt. Bilder ligger ved ETTER at jeg har tappet det gjennom hulet på midten av gulvet. Men da jeg skulle undersøke om det var mer så ble jeg veldig frustrert og overrasket over at det kunne være så mye og at jeg aldri har lagt merke til dette før... Dette er bakluken: Dette er bak lyktene på høyre side: Og sist, men ikke minst så er det der reservehjulet mitt er: Er det noen som har noe erfaring med dette fra før, eller vet hva jeg bør se etter og fikse asap? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nerdhus Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Har samme problemet på min e36! Spesielt rundt baklyktene. Tok ut baklyktene og la noe silikonspray/svamp rundt gummien på lykten og vakset den for dritt og pollen. Ser ut til å ha løst problemet midlertidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 bytte cupefilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Vil tro det er litt vanlig om du bilen mye ute i kulden og inne i varmen, nå vet jeg ikke om du har det så klart da. Husker jeg hadde dette problemet på både en Mazda 626 fra 88 og Nissan Primera 99 - modell. Begge var sedan. Oppstod mye kondens på vinteren, men kun i bagasjerommet. @Traktortom2 Tror ikke det betyr så mye med kupefilter på en sedan, siden det er adskilt fra kupe. Det er ganske annerledes klima baki der. Men jeg er usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mike Hunt Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2014 @nerdhus Jeg skjønner hvordan det kan fungere, men jeg vil helst finne en permanent løsning så jeg slipper å tenke mer over det, fordi det er veldig mye overflødig vann tilstede i min bil akkurat nå.@Traktortom2 Og hvilket filter tenker du på? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Han mener kupèfilter som er på begge sidene framme i motorrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mike Hunt Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2014 Vil dette hjelpe mot kondens i kupèn? Fordi det er også et problem jeg har om vinteren...Men jeg mistenker det er noen pakninger som er gamle. Bilen er jo tross alt 16 år gammel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Dette filtre renser luften i bilen og hindrer fukt i cupeen. Når man får fukt eller is på insiden av rutene hele tiden og man kkankjenne en sånn typisk fise lukt er det tegn på att dette filtre må byttes... Men som otis sier så er jo dette en sedan Jeg ville nå tru att det er en form for luft sirkulasjon i bagarsjen også, men usikker. Om det er det så må denne lufta komme fra cupeen på en måte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Tenker sånn att det er jo ikke ett luft tett rom sånn sett fra innsiden så det kan hjelpe liksom... har selv aldri hatt dette problemet... i min gamle sedan e36 var jeg aldri nedi bagfarsjen siden jeg var 17-18år og stort anlegg så jeg hadde ikke sjans til å ha noe baki der... Hørt andre hatt dette problemet og kondens oppstar jo ved tempratur forskjell om det er mye fuktighet i lufta... Blir nesten samme prinsippe som att man aldri på vinteren bør la bilen stå stille med mindre enn halv full tank for å hindre kondens... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Kom på en ting du kan prøve... man har jo det hulle i veggen bak for å tre inn ski... åpne dette hulle og la naggasjen bli en del av cupeen sånn sett.. bytt filter og la bilen gjøre jobben selv over en periode??? Hva tror du otis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Det er jo ventilasjon i bagasjerommet på sedan og. Det er noen ventiler på begge sider bak inni støtfanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 12, 2014 Share Skrevet Februar 12, 2014 Sjekk baklyktene,pakningen mellom lykt og karosseri pleier å være synderen på e39.Skal også sitte en gummipropp i bunnen under reservehjulet,se om den sitter der.Som sagt over er det ventilasjon i bagasjerommet så den skal normalt være helt tørr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mike Hunt Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2014 Har nå sjekket pakningene bak lyktene. De var ikke dårlige, men ikke helt i henhold heller. Er det noen som vet hva jeg kan legge i mellom for å få det skikkelig tett? @Bjalle Proppen den reservehjulet skal være er der. så det er jo greit, men som du ser på bildet over så er det rustet veldig rundt hullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mike Hunt Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2014 Bump for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Når det er så fuktig hadde jeg satt bilen i garasjen og tørket den opp skikkelig med varmeovn. Viss klima på E39 har avfukter så ikke skru av AC'n i hvert fall og det er heller ikke dumt å bytte kupe filter om man sliter med fukt/lukt som tidligere nevnt. Jeg hadde også sjekket nøye om bilen ikke har en liten vannlekkasje et sted.. Legg noe som trekker til seg vann i bunn av bagasjeromsbrønnen og sjekk etter vask av bil eller lignende. Pakning rundt bensinlokket, drenering fra soltak i tillegg til pakning rundt baklykter som tidligere nevnt er noen mulige syndere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå