Mantis Skrevet Februar 14, 2014 Share Skrevet Februar 14, 2014 Okey, jeg har ikke sånn kjempepeiling på lakk, men litt kan jeg. Driver fortiden å overhaler et sett Zito WP 111 og har nå kommet så langt at to av de er ferdig glassblåst. De to neste får jeg ikke blåst før til neste uke, men tenkte å gå i gang på lakking på to av felgene i morgen.Her er framgangsmåten jeg tenker:(Handler på biltema siden dette skal være et økonomiprosjekt)- Vaske med silikonfjerner- Grunne med Biltema`s Primer for aliminium - Våtslipe dette etter 1 døgn med veldig fint papir - Lakke 2 strøk med Biltema`s Felglakk i hvit- Lakke 2-3 strøk med Biltema`s Klarlakk for Biltema utbedringslakk Vil dette bli suksess eller fiasko? Denne klarlakken kan vel trygt lakkeres på biltemas felglakk? Har hørt mye bra om biltemas feglakk, men disse kombinasjonene med grunning, lakk og klarlakk vet jeg ikke 100% om vil bli strøkent.Innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 14, 2014 Share Skrevet Februar 14, 2014 Kjør på ødegaard og kjøp 2k klarlakk på boks ivertfall, helst også ei skikkelig syregrunning. Differansen på biltemalakk og skikkelig lakk er relativt liten prismessig, men forskjellen på innholdet er enorm. Biltema har mye bra, men lakken deres er ikke en av de tinga, spessielt på felger som utsettes for sterke avfettere etc er dette spessielt vesentlig. Ellers virker planen din forøvrig grei, men det er mere enn bra nok å bare kjøpe seg noen scotch brightpad 400 o.l for å slipe grunninga. Null problem å få det strøkent med biltemalakk, problemet er holdbarheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Februar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2014 Koster vel fort 3-4 ganger prisen på Ødegaard om jeg skal handle alt der kontra biltema? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Ville aldri lakket med noe fra biltema!! Vet ikke om dette er innteresant med foliatech sprayfolie er helt konge!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Kjenner du en lakkerer eller bare drar rundt å spørr så får du lakka felga proft for 2-3000kr å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå