Gå til innhold

BMW nekter salg av synkringer til getrag 420G (226) kasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor pokker skal BMW nekte å selge synkringer til getrag 420G (226) kasse? Kassene brukes jo i mange BMW modeller, men er "umulig" å reparere pga at deler ikke kan skaffes.

Selv getrag nektes av BMW å selge deler til denne kassa. Har forhørt meg med bedrifter som har girkasseservice som levebrød verden rundt og svaret er det samme, de får ikke deler rett og slett pga at BMW ikke tillater det! 

Til og med alle som prøver seg på ettermarked blir "lynsjet" av BMW.

En Tysker jeg snakket med fra et BMW autorisert verksted/delebutikk påsto han viste om minst tre bedrifter som har blitt nektet å kjøpe noe som helst av BMW deler etter å ha prøvd å selge disse ringene. Det kan jeg selvfølgelig ikke bekrefte, men kan bekrefte at de er rimelig vanskelige å få tak i som privatperson.

Finnes det ei kasse som passer "bolt-on" i E36 M3 3,2 6 trinns? (5 trinns er ikke et alternativ..)

Skrevet

dette er noe som skjer så alt for ofte, bmw har ene rett på de delene . hvis du i det hele tatt skal kunne få tak i noe så må du få rett fra levrandør/produsent,å det er jo ikke bare bare for privatpersoner og komme til.

men har du funnet noen form for delenummer da? for jeg regner med at de er merket med delenummer

Skrevet

Kjenner flere som jobber på BMW verksteder, ringene til den kassa står ikke oppført på bestillingslistene eller i delekatalogen engang. Så det er nesten ikke mulig å finne noen som fikser de kassene.

23211282553 det er delenr til et sett med ringer som fortsatt er i produksjon og som skal passe til 420G kassa, men aner ikke hva den egentlig inneholder. Finner heller ikke ut delenr til ringene for eks 1 og 2. gir. det står som regel bare Synkring nr 1 på alle :P 

Åja jeg har googlet det delenr. og tatt kontakt med samtlige som har det på siden sin, enten får jeg ikke svar eller så er svaret "sorry cant help you" 

Skrevet

ser til ogmed at de sliter litt på tyske forum ang deler, så dette er nok en kjent sak, men det er helt sikkert ei kasse der ute i verden som har samme sync ringer, men å finne ut noe sånt er vel håpløst, men så det var et par som reffererte til noen reperatører i tyskland som mest antagelig kunne ordne dette.

hvis du går på google translate og skriver inn girkasse reperasjon e36 3.2 m3 så fører in det på tysk på google , så fikk man opp den del rart, men er jævlig slitsomt og sitte på google translate på et helt forum da,hehe

Skrevet

Hvorfor pokker skal BMW nekte å selge synkringer til getrag 420G (226) kasse? Kassene brukes jo i mange BMW modeller, men er "umulig" å reparere pga at deler ikke kan skaffes.

Selv getrag nektes av BMW å selge deler til denne kassa. Har forhørt meg med bedrifter som har girkasseservice som levebrød verden rundt og svaret er det samme, de får ikke deler rett og slett pga at BMW ikke tillater det! 

Til og med alle som prøver seg på ettermarked blir "lynsjet" av BMW.

En Tysker jeg snakket med fra et BMW autorisert verksted/delebutikk påsto han viste om minst tre bedrifter som har blitt nektet å kjøpe noe som helst av BMW deler etter å ha prøvd å selge disse ringene. Det kan jeg selvfølgelig ikke bekrefte, men kan bekrefte at de er rimelig vanskelige å få tak i som privatperson.

Finnes det ei kasse som passer "bolt-on" i E36 M3 3,2 6 trinns? (5 trinns er ikke et alternativ..)

Skal ikke girkassen fra E46 M3 kunne brukes?

Skrevet

For no dritt! Hvordan passer 6 trinns ZF fra e90 335 a? Er en kar her inne som skal selge en slik, å han mener den passer med noen enkle mods, clutch og svinghjul fra 335'en

Kunne jo være artig om det gikk :)

Skrevet

De passer på motor og alt, men visstnok er de for store utvendige størrelse så de går imot tunellen..

Men er det problemet ved montering i E36 også? Og ikke bare E30?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...