Gå til innhold

19" Felger til E87

Limbo
 Share

Anbefalte innlegg

De felgene heter "style 225", og er M-sport-felger til 3-serien. De finnes kun med ET37 (foran) og ET39 (bak), noe som kan bli litt lavt på 1-serien. 1-serien ble aldri levert med 19" M-sport-felger, så du må bruke felger fra andre modeller eller produsert av andre. ET42 er også litt i knappeste laget (litt avhengig av bredden naturligvis), så du bør ha litt høyere innpress om du vil unngå subbing, eksperimentering med dekk eller valsing.

Jeg vet det står ET42 i vognkortet, men dette er med relativt smale originalhjul. Originale 18" M-sport-hjul til 1-serien har f.eks. ET49 (foran) og ET52 (bak), da de er noe bredere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 8,5x19 ET40 forran og 35 bak, uten noe problem med subbing på min E87. (med 225 dekk riktignok)

Kjørte også 8x18 ET 35 forran og bak med 235/40/18 vinterdekk uten subbing på samme bil.

Det er litt for store dekk mtp. rulleomkrets, samt vinterdekk har breiere og krappere sideknaster.

Ut i fra litt info jeg lette opp når jeg så på felger til min vil 8x19 ET37 forran være null problem. 9x19 ET39 vil være noe breit bak, kan gå med litt strekk og negativ camber, men fant ut at 9" felg bør holde seg over ET42 på 1 serie,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan se den, de fleste 1 serie felger er litt smale synes jeg, så må finne riktig 3 serie felger.

om jeg kan komme med en annbefaling, dog 19" ser bra ut, bør kansje være litt senket forran, så er 18" 95% så kult som 19", men kjørekomforten er sååå mye høyere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å kjøpe 19" først, og om det blir for rart så kjøper jeg 18 istedenfor. På bildet til Teigland ser det jo veldig bra ut.

Angående senk er det egentlig bare fordi jeg har bestemt meg for å ikke gjøre noen modifikasjoner på denne bilen. Er jo sports understell så er jo original senk også.

Dette bildet er fra en annen her på forumet (Si fra viss jeg skal slette bildet) med 19" og uten senk og det ser jo utrolig bra ut!

post-60312-0-99368500-1393658368_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...