Gå til innhold

Min E87 118d M-sport 2010


mrsanvik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dro til Askøy utenfor Bergen og hentet en BMW E87 118d 2010modell tidlig i januar.

Så langt er jeg veldig fornøyd med bilen. Tight og fin å kjøre, veldig pen i mine øyner også går den ganske greit!

 

Bilen har rullet 75000km og er veldig godt holdt. Bilen har også garanti til desember 14.

 

 

Utstyrsliste:

Door count: 5
Engine: N47
Power: 105
Transmision: HECK
Gearbox: MECH
Colour: ALPINWEISS 3 (300)

No. Description
1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
1CB CO2 CONTENT
1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION
1CD BRAKE ENERGY REGENERATION
2MH M L.-A.W. DOUBLE SPOKE 208 M/MIX.T.
230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
258 RUNFLAT TYRES
321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR
337 M SPORT PACKAGE
339 SATIN CHROME
4MG INT. TRIM FIN. ALU GLACIER SILVER
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
473 ARMREST, FRONT
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
520 FOGLIGHTS
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
6FL USB-/AUDIO INTERFACE
663 RADIO BMW PROFESSIONAL
698 AREA-CODE 2
7AX ADVANTAGE PACKAGE I.C.W. M SPORTS PACK.
704 M SPORT SUSPENSION
710 M LEATHER STEERING WHEEL
715 M AERODYNAMICS PACKAGE
775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE
8SP COP CONTROL
801 GERMANY VERSION
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
Series options
No. Description
411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

 

Etter å ha kjørt bilen i overkant av en måned nå, så har jeg fått diverse idèer, noen utført og andre kommer etter hvert!

 

Planer fremover: Utført - Bestillt - Kommer - Under vurdering

 

- Ledpærer i alle lys innvendig

- Kort antenne (Skvip fra Ebay, blir vel å bytte i BMW sport antenne)

- Orginale BMW Blacklinelykter fra schmiedmann

- Orginale BMW performance nyrer fra Schmiedmann

- H&R 60/40mm senk

- Schmiedmann rustfritt-stål sportsbakpotte med doble stusser

- Nye felger (foreløbig bestemt meg for 3sdm 0.01 18x8,5 og 18x9,5 ET35 og ET40)

- Tuning hos BSR (183hk - 369nm)

 

 

 

Også selfølgelig noen bilder

post-49052-0-95003700-1392750503_thumb.j

post-49052-0-73974200-1392750583_thumb.j

post-49052-0-53314800-1392750592_thumb.j

post-49052-0-24920300-1392750598_thumb.j

post-49052-0-64877100-1392750611_thumb.j

post-49052-0-18396000-1392750621_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tar veldig gjerne imot tips til andre ting jeg burde gjøre med bilen eller om noen har innspill til ting i planene som kanskje kan gjøres annerledes :)

 

Felgdimensjonene jeg har tenkt meg ut er heller ikke fastsatte, har faktisk aldri handlet felger før så valget har blitt tatt med grunnlag i det jeg har lest her på bimmers og på 1addicts.com.. Noen innspill til dimensjon på hjulene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje du kan risikere subbing med de dimensjone. De er nok i grenseland på hva som er mulig på disse bilene.

 

Ellers så så jo planene greie ut, utenom at jeg ville flyttet senkingen høyere opp på prioriteringslisten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synest det er litt vanskelig.. vil ha størt mulige hjul, men subbing er uaktuelt.

Sommerfelgene som kom med bilen har jeg ikke hatt på, der er det 245 bak, finner ikke tall for ET og bredde på felgen.. Men der har det vert subbing på innerkant, spor i gummien.

 

Senking har jeg også lyst å prioritere, men grunnet at jeg ikke vet hvilke hjul og hvordan dette blir på bilen som den er sliter jeg litt med å ta stilling til evt. hvor mye jeg kan senke.

Tenker å bytte fjørene på de orginale m-sport demperene, er veldig fornøyd med kjørekomforten på bilen som den er og vil ikke bytte til steinharde coilovers.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilovers/justerbart i seg selv er ikke noe hardere enn andre ting, men jallakinakopigreier er gjerne det. :)

Ellers har det igrunn ingenting for seg å velge coilovers om en ikke skal drive å justere opp og ned, eller at en akkurat ikke klarer å finne rette høyden med vanlige senkefjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel fint ha ET40 felger, men da bør du ned i 225 i dekk bredde bak. Framme vil du få problemer med ET35. Der er vel minimum ET38 8,5". Men det er litt på kanten det og.. Skal du ha coilovers må du passe på å ha lavt innpress slik at felgen og dekket ikke tar borti demperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en passat med coilovers til ca 4000,- forrige eigeren som monterte, det ble alt for stivt og lite komfort.. Derfor jeg ikke har villet ha det på denne.

Men da vil feks. bilstein eller KW coilovers vil gi ca samme kjørekomfort som org. m-sport? Er jo gøy med en bil man kan senke om våren og heve når kulde og snø kommer. 

 

Blir vel voldsom strekk med 225 på 9,5"felg? Hadde sett for meg å kjøre 235 med litt strekk jeg.. 

Vet at felgene jeg har sett meg ut kommer med ET35, ET 40 og ET45. Usikker på om jeg kan få tak i lavere en 35.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et hjulsett jeg bruker på bane. Det er 225/45-17 på 8" felg med ET38. Det går akkurat, uten subbing foran. Ligger et stykke inne bak, så i den enden vurderer jeg 7-10mm shim.

 

Har også Bilstein B12 Pro-Kit. Da måler jeg ca 33cm fra hjulsenter til hjulbue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papperboy: 245/35/18 som står på mine sommerfelger nå, ser tydelig på bakjula at det har subba endel tidligere.

 

Har sett litt på coilovers idag og det frister.. Må få litt kontroll på utgiftene mine før jeg eventuellt går for noe sånt, går mye ut for tiden og mindre inn desverre 8-[

 

MrQuiet: "7-10mm shim", mener du da å space ut 7-10mm? Har ikke hørt ordet shim før :P

 

 

Av annen oppdatering har jeg fjerna emblem bak idag: "118d"

Gikk veeldig lett med noen tips jeg fant på detailersclub.no. Varma såvidt med hårføner, så skar jeg limen med et lite stykke fiskesnøre, varma limen og dro av de faste bitene også tørka over med citrusrens. Ser ikke at det har vert noe som helst der :D

 

 

 

 

post-49052-0-31740700-1392831531_thumb.j

post-49052-0-73816300-1392831536_thumb.j

post-49052-0-06377100-1392831545_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke.. Har sjekket felgene, eneste som står i felgen er:

 

Framfelg: 7 1/2J x 18EH2 + IS49

Bakfelg: 8 1/2J x 18EH2 + IS52

 

Er jeg helt noob? aldri sett det skrives sånn før.

 

Er dette da ET49 og ET52?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar :)

 

Ja ytterkant ser grei ut, men er tydelige spor på innerkant på bakdekkene, ene værre enn det andre.. En kompis som såg på det mente det ikke var subbing men hadde heller ingen annen teori.. Jeg ser ikke helt hva annet det skal være. Har aldri hatt de på bilen selv da, burde kanskje prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...