mrsanvik Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Hei! Dro til Askøy utenfor Bergen og hentet en BMW E87 118d 2010modell tidlig i januar. Så langt er jeg veldig fornøyd med bilen. Tight og fin å kjøre, veldig pen i mine øyner også går den ganske greit! Bilen har rullet 75000km og er veldig godt holdt. Bilen har også garanti til desember 14. Utstyrsliste: Door count: 5Engine: N47Power: 105Transmision: HECKGearbox: MECHColour: ALPINWEISS 3 (300)No. Description1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES1CB CO2 CONTENT1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION1CD BRAKE ENERGY REGENERATION2MH M L.-A.W. DOUBLE SPOKE 208 M/MIX.T.230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL258 RUNFLAT TYRES321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR337 M SPORT PACKAGE339 SATIN CHROME4MG INT. TRIM FIN. ALU GLACIER SILVER423 FLOOR MATS, VELOUR428 WARNING TRIANGLE473 ARMREST, FRONT481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)520 FOGLIGHTS522 XENON LIGHT534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING6FL USB-/AUDIO INTERFACE663 RADIO BMW PROFESSIONAL698 AREA-CODE 27AX ADVANTAGE PACKAGE I.C.W. M SPORTS PACK.704 M SPORT SUSPENSION710 M LEATHER STEERING WHEEL715 M AERODYNAMICS PACKAGE775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE8SP COP CONTROL801 GERMANY VERSION863 EUROPE/DEALER DIRECTORY879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATIONSeries optionsNo. Description411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING851 LANGUAGE VERSION GERMAN Etter å ha kjørt bilen i overkant av en måned nå, så har jeg fått diverse idèer, noen utført og andre kommer etter hvert! Planer fremover: Utført - Bestillt - Kommer - Under vurdering - Ledpærer i alle lys innvendig - Kort antenne (Skvip fra Ebay, blir vel å bytte i BMW sport antenne) - Orginale BMW Blacklinelykter fra schmiedmann - Orginale BMW performance nyrer fra Schmiedmann - H&R 60/40mm senk - Schmiedmann rustfritt-stål sportsbakpotte med doble stusser - Nye felger (foreløbig bestemt meg for 3sdm 0.01 18x8,5 og 18x9,5 ET35 og ET40) - Tuning hos BSR (183hk - 369nm) Også selfølgelig noen bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsanvik Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2014 Tar veldig gjerne imot tips til andre ting jeg burde gjøre med bilen eller om noen har innspill til ting i planene som kanskje kan gjøres annerledes Felgdimensjonene jeg har tenkt meg ut er heller ikke fastsatte, har faktisk aldri handlet felger før så valget har blitt tatt med grunnlag i det jeg har lest her på bimmers og på 1addicts.com.. Noen innspill til dimensjon på hjulene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 18, 2014 Share Skrevet Februar 18, 2014 Jeg tror kanskje du kan risikere subbing med de dimensjone. De er nok i grenseland på hva som er mulig på disse bilene. Ellers så så jo planene greie ut, utenom at jeg ville flyttet senkingen høyere opp på prioriteringslisten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsanvik Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Ja, synest det er litt vanskelig.. vil ha størt mulige hjul, men subbing er uaktuelt. Sommerfelgene som kom med bilen har jeg ikke hatt på, der er det 245 bak, finner ikke tall for ET og bredde på felgen.. Men der har det vert subbing på innerkant, spor i gummien. Senking har jeg også lyst å prioritere, men grunnet at jeg ikke vet hvilke hjul og hvordan dette blir på bilen som den er sliter jeg litt med å ta stilling til evt. hvor mye jeg kan senke. Tenker å bytte fjørene på de orginale m-sport demperene, er veldig fornøyd med kjørekomforten på bilen som den er og vil ikke bytte til steinharde coilovers.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Coilovers/justerbart i seg selv er ikke noe hardere enn andre ting, men jallakinakopigreier er gjerne det. Ellers har det igrunn ingenting for seg å velge coilovers om en ikke skal drive å justere opp og ned, eller at en akkurat ikke klarer å finne rette høyden med vanlige senkefjærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Du kan vel fint ha ET40 felger, men da bør du ned i 225 i dekk bredde bak. Framme vil du få problemer med ET35. Der er vel minimum ET38 8,5". Men det er litt på kanten det og.. Skal du ha coilovers må du passe på å ha lavt innpress slik at felgen og dekket ikke tar borti demperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsanvik Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Hadde en passat med coilovers til ca 4000,- forrige eigeren som monterte, det ble alt for stivt og lite komfort.. Derfor jeg ikke har villet ha det på denne. Men da vil feks. bilstein eller KW coilovers vil gi ca samme kjørekomfort som org. m-sport? Er jo gøy med en bil man kan senke om våren og heve når kulde og snø kommer. Blir vel voldsom strekk med 225 på 9,5"felg? Hadde sett for meg å kjøre 235 med litt strekk jeg.. Vet at felgene jeg har sett meg ut kommer med ET35, ET 40 og ET45. Usikker på om jeg kan få tak i lavere en 35.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 du vil vel heller ha 45 da.. (mere et desto lengere inn bygger den.. mindre et desto mere ut bygger den.. jeg skal kjøre 9.5 et43 bak.. vet ikke helt hva jeg får på av dekk enda.. vi får se men håper 245 eller 255 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Jeg ville gått for bilstein B12 sett jeg eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrQuiet Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Jeg har et hjulsett jeg bruker på bane. Det er 225/45-17 på 8" felg med ET38. Det går akkurat, uten subbing foran. Ligger et stykke inne bak, så i den enden vurderer jeg 7-10mm shim. Har også Bilstein B12 Pro-Kit. Da måler jeg ca 33cm fra hjulsenter til hjulbue. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsanvik Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Papperboy: 245/35/18 som står på mine sommerfelger nå, ser tydelig på bakjula at det har subba endel tidligere. Har sett litt på coilovers idag og det frister.. Må få litt kontroll på utgiftene mine før jeg eventuellt går for noe sånt, går mye ut for tiden og mindre inn desverre MrQuiet: "7-10mm shim", mener du da å space ut 7-10mm? Har ikke hørt ordet shim før Av annen oppdatering har jeg fjerna emblem bak idag: "118d" Gikk veeldig lett med noen tips jeg fant på detailersclub.no. Varma såvidt med hårføner, så skar jeg limen med et lite stykke fiskesnøre, varma limen og dro av de faste bitene også tørka over med citrusrens. Ser ikke at det har vert noe som helst der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 hvordan et og bredde hadde du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsanvik Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Jeg vet faktisk ikke.. Har sjekket felgene, eneste som står i felgen er: Framfelg: 7 1/2J x 18EH2 + IS49 Bakfelg: 8 1/2J x 18EH2 + IS52 Er jeg helt noob? aldri sett det skrives sånn før. Er dette da ET49 og ET52? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 19, 2014 Share Skrevet Februar 19, 2014 Stemmer det. Dette er standard innpress på originale 18" M-tech-felger, og jeg tviler igrunn sterkt på at de subber, de er jo milevis inne i hjulbuene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsanvik Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2014 Takk for kjapt svar Ja ytterkant ser grei ut, men er tydelige spor på innerkant på bakdekkene, ene værre enn det andre.. En kompis som såg på det mente det ikke var subbing men hadde heller ingen annen teori.. Jeg ser ikke helt hva annet det skal være. Har aldri hatt de på bilen selv da, burde kanskje prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå