Fidelio Skrevet Februar 19, 2014 Skrevet Februar 19, 2014 Blir betraktelig bedre Altså mindre aktiv poison_4 reagerte på dette 1
Frode_E30 Skrevet Februar 19, 2014 Forfatter Skrevet Februar 19, 2014 Er det samme diff, eller evt innmat i diff fra e36? Hva er utveksling på diff fra 150hk 5/6 trinns?
Julianv Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Vis du vil ha brems på din, så er Quaife eller lignende enkleste løsning. Du KAN modifisere inn en E36 brems, men det er jaggu mye jobb. Må kappe, utvide og styre på med miksing og triksing av div ting. Google it http://www.bokchoys.com/differential/e46_gear_ratio_calculator.htm
Frode_E30 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 Vet du hva en quaife ligger på i pris? Vil komplett diff fra m3 e46 passe rett på?
Julianv Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Tja, 10-14k såvidt jeg har fått med meg. Nei, da må du ha M3-kasse, mellomaksling og bakstilling. Ingenting passer overens. Vurderte det selv en stund da M3-kasse går rett på min.
Fidelio Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 kostet 11k inkl moms om jeg husker riktig, på min e46 i hvert fall.
Frode_E30 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 Hva med å finne kun selve bremsen fra e46 m3 og flytte over? Det går jo ikke ann at man må ut med over 10k for å slippe å kjøre 1hjulstrekker??
TRF Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Har en spesialbygd 330d diff med doble lameller for salg. Ligger under deler selges.
Julianv Skrevet Februar 21, 2014 Skrevet Februar 21, 2014 Kan ikke flytte over fra M3 nei. Må skifte hele bakstilling med mellomaksling og girkasse. Evt få sveist framdelen fra din aksling sammen med bakdelen fra en M3. Mye styr, dyrt og ikke verdt det med mindre du kjører med mye gamp. Trenger du virkelig diff-brems på din 320? Jeg trengte ikke på min 330ci med kompressor og 325hk/430nm
stig. Skrevet Februar 21, 2014 Skrevet Februar 21, 2014 Kan ikke flytte over fra M3 nei. Må skifte hele bakstilling med mellomaksling og girkasse. Evt få sveist framdelen fra din aksling sammen med bakdelen fra en M3. Mye styr, dyrt og ikke verdt det med mindre du kjører med mye gamp. Trenger du virkelig diff-brems på din 320? Jeg trengte ikke på min 330ci med kompressor og 325hk/430nm det er vel ikke sikkert han skal ha det pga effekt da, men kansje han bor et sted med mye dårligeveier med bakker osv .
Julianv Skrevet Februar 21, 2014 Skrevet Februar 21, 2014 Da fungerer antispinnsystemet mer en bra nok, og skaper en "diff-brems" ved å bremse hjulet som spinner
stig. Skrevet Februar 21, 2014 Skrevet Februar 21, 2014 Da fungerer antispinnsystemet mer en bra nok, og skaper en "diff-brems" ved å bremse hjulet som spinner ja da skjønner ikke jeg heller hvorfor man gidder og bytte på en vanlig bruksbil
Frode_E30 Skrevet Februar 21, 2014 Forfatter Skrevet Februar 21, 2014 Dette blir bruksbil ja, men kjører vel en del uten antispinn, og da er det meget greit å ikke kjøre 1hjulstrekker på vinterføre. Om det var bare å kjøpe selve diffen å flytte over, så ville jeg gjordt det tvært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå