Gå til innhold

parkeringssensor på bærtur? E46

rimol1993
 Share

Anbefalte innlegg

Halvparten av gangene når jeg rygger så piper den ujevnt og i pulser på 2-3 sekunder før det blir stillhet i 2 sekunder før den starter på igjen, selv om det er ingenting bak meg.

Dette skaper da stor irritasjon når jeg skal rygge meg inn til noe,da jeg må stoppe å vente på at den skal "roe" seg før jeg kan høre hvor langt unna jeg er.

Gikk nettopp bak bilen med tenninga på og bilen i revers for å sjekke sensorene.

De virker som de skal alle 4 hvis jeg har hånda foran, og alle 4 "tikker" og vibrerer svakt, slik de skal gjøre.

Kan nevne at lakkverkstedet har vært av med fangeren og påstår at ryggesensorene fungerer fint.

Noen som har en ide om hva det kan være? Siden slike sensorer er dyre, er jeg lite gira på å skifte alle hvis dette ikke er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem tidligere og da var det en sensor som var på vei til å ryke, skifta den og aldri mer tull. Nå er jo min fordel at jeg kan se på skjermen da hvor hver enkelt sensor piper ved fargemønsteret og da så jeg at når bilen stod på en parkeringsplass uten noe foran eller bak så så jeg att midt venstre sensor slo helt ut på rødt. Skiftet den og alt ok. 

Det du kan gjøre er at når sensoren/e piper uten noe hindring så sjekk alle og om en av de lager mindre tikking enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en av de tikker og vibrerer svakere enn noen av de andre, så er det der problemet ligger? :-)

Skal ta å se over etter helga når jeg får tid.. noen ganger kan den virke normalt også, så jeg må vel kjøre litt fram og tilbake mot en vegg for å framprovosere feilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...