Gå til innhold

E87 - 116i -Registerkjede og startmotor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hatt bilen hos Bilia i dag og de mener at registerkjede, itillegg til startmotor.

Pris alene på bytte av registerkjede var på 20.000 med arbeid. Startmotor rundt 7.000,-

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan gjøre dette rimeligere?

Sverige? Lære meg å skru på bil selv? Begynne å grine?

Skrevet

2005, gått 120.000. bare flaks at jeg leverte den inn ved feil i dag slik at de kunne finne problemet før det gikk til helvet....

kjøpt av bilforhandler i september. har lest at det er mye problemer med dette nå som jeg har kikket litt. Får bare se hva jeg får til.

morsomt å betale en hel måndeslønn i verkstedregning ja

Skrevet

Pris alene på bytte av registerkjede var på 20.000 med arbeid. 

Bytter de kun kjede til denne prisen, eller inkluderer dette også drev, føringsskinner ++ ? 

Skrevet

Ja inkluderer det også. I dag fikk jeg tilbud fra mekonomen på kun registerkjede til 25000-30000.

GSBildeler i Skien ga meg 8900,- med alle nødvendige deler og oljebytte og hele jobben rett og slett

Arbeid på Bilia. 70x169 = 12.000 ca

Arbeid på GSBildeler 36x92 = 3400. ca

Erfaring?

Skrevet

Hadde tilsvarende case med min e46 316i 2005-modell gått 208 000 km. Rasling fra register, og til tider ujevn tomgang ved kald motor. N46 motor dette her. Betalte
21 000,- og byttet kjede, drev, skinner, strammer, mellomarmer, toppdekselpakning, olje, filter (osv, du kan få se hele spesifikasjon på bilde i morgen, om du vil).  8900,- for alt høres veldig billig ut??

Har sett et bilde av faktura på finn.no av en bil tilsvarende din som hadde fått bytta kun registerkjede. Dette var hos autorisert BMW-forhandler, og kom på 17 000. 

Skrevet

Registerkjede,føringsskinne,drev,strammer,toppdekselpakning,gulf formulua ule 5w-301l,oljefilter,formula slx 0W/40 Castrol, Arbeid, verkstedmateriell.

Total: 8569,-

Sinnsykt billig når det nest billigste alternativet jeg har fått var 15.000 inkl. mva

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...