oneracing Skrevet Februar 24, 2014 Skrevet Februar 24, 2014 Monterte et nytt hjullager høyre bak på e91 09 mod, 320D, selve monteringen gikk fint, men når jeg skulle ut og kjøre etterpå lyser 3 gule lamer, ABS; antispinn og bremser. har hørt at det er noe med hjullager som er magnetiske for abs og dekktrykkovervåkning osv.. men er det avhengig av at lageret står en bestemt vei ? eller har jeg fått feil lager? eller vil det gå bort av seg selv når bilen får kjørt litt å kjent på lageret?
lagunilla Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 Var lageret magnetisk på begge sider? Abs lampa skal som regel slukke etter noen meter med kjøring
oneracing Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 aner ikke hvordan jeg så om det var magnetisk, men det så ut som det var forskjell på simeringene i endene,
stig. Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 byttet du kun løst lager ?, kan fort hende at du satte det feil vei ( de få gange jeg har vert borti helt løse kompakt lagere så har de vert merket med noe den siden som skal mot abs føleren
oneracing Skrevet Februar 25, 2014 Forfatter Skrevet Februar 25, 2014 dette var ikke merket, ihvertfall som jeg så, det var kun at den ene simringen var lys og den ene var mørk, løst lager ja.
stig. Skrevet Februar 25, 2014 Skrevet Februar 25, 2014 da kan det hende at du måtte hatt et sånt spesial verktøy som sier deg hvem vei det skulle sitte ( er vel egentlig bare en magnet dings )
IvarT Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hei Problemet ditt er nok relatert til tannkransen som ABS sensoren benytter. Hadde samme problem på min e46 etter at venste lager bak ble byttet da denne kransen av en merkelig grunn ikke satt skikkelig fast og derfor sluret på lageret. Dette førte til at ABS sensoren trodde hjulet bremset eller sto stille selv om det var i bevegelse og fikk derfor opp ABS feil (ASC + ABS + Parkbrems lyset lyste konstant). I tillegg så mistet jeg spedometer og forbruksmålinger da signal for dette blir hentet via ABS sensor på venstre side bak. Etter at dette var fixet forsvant lysene av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå