Gå til innhold

E9X/E6X 2.0d downpipe/rør for fjerning av diesel partikkelfilter

HaaJeHaa
 Share

Anbefalte innlegg

Rør som erstatter partikkelfilteret til 2l dieselmotoren (N47) i E90 og E60 modellene selges!

Rustfritt, flenset, tilbøyd downpipe med flexirør for kobling fra turbo til eksos bakover.

Enten du sliter med gammelt og tett partikkelfilter, ønsker mer effekt fra chipping eller bare lavere dieselforbruk er dette røret løsningen!

Hadde egentlig tenkt å montere dette på min 09 320d sammen med en chip, men så solgte jeg den og det ble med tanken...

Bilde og beskrivelse av produktet: http://www.ebay.com/itm/BMW-3-5-SERIES-E90-E91-E92-E93-E60-320D-STAINLESS-STEEL-EXHAUST-DPF-REMOVAL-PIPE-/121123103698?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c337fe3d2

Kostet meg ca 1300,- + mva/tollgebyr fra ebay, så ønsker 1200,- for det. Røret er nytt og aldri brukt.

Ring/sms 90640869

Mvh

Hans Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta et bilde av røret når jeg kommer hjem i ettermiddag. Kan si med sikkerhet at røret ender akkurat der den første eksosklemma sitter med rett bøy. Dvs at du kun trenger å fjerne dpf for deretter å bruke de orginale klemmene på turbo og eksos for å feste det. Skal være "bolt-on".

Hadde planer om å bruke det sammen med chip fra ts-racing og verkstedet (quickfix, Skreia) bekreftet at dette er rett rør å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ble litt usikker nå på din bil etter å ha sjekket etk eksos hos gsbildeler. Har du tatt bort plastdekselene og sett med dine egne øyne? Har du N47 eller M47 motoren?

På E90LCI med N47 motor er det etter turbo kun en stor "kanne" som er partikkelfilter (og kombinert katalysator) og som går rett ut i rør og videre bakover. På etk delekatalog hos gsbildeler for 520d ser det ut til at på M47 så går det fra turbo rett til katalysator, for deretter i rør som inneholder partikkelfilter som ligger under bilen.

På N47 for 520d derimot ser det ut til å være en feil (?) hos gsbildeler da både partikkelfilteret og katalysatoren som kommer opp skal monteres mot turbo(?). Her er samme "partikkelfilterkanne" som jeg hadde i min E90 320d lagt inn som riktig del og denne er jo en kombinertløsning. Konklusjonen er da at røret jeg har vil passe dersom du har E60 med N47 motoren.

Mye rart og unødvendig dem skal putte i disse bilene;)

Har akkurat kjøpt meg en 13' Jeep Wrangler og har fjernet EGR og DPF, og det er som natt og dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på tråden om bilen din akkurat (pen bil!) og siden du har en pre-LCI, så har du nok ikke N47 motoren, og da passer det nok ikke desverre:/

Byggekvaliteten er bra på røret jeg har om du finner noe til din bil fra samme produsent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

dette er vel i utgangspunktet en feil på eu-kontroll, men etter hva jeg har skjønt så er ikke dette et problem dem henger seg opp i. Han som jeg ble anbefalt kjøp av dette fra har en E60 525d som alt dette tullet er tatt bort på og har nå rundt 290hk i bilen. Går godt! Mtp lyd så har han og fjernet resten av lyddemperene slik at det brummer litt;) Men er jo turbobil, og turboen demper lyden mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei,

dette er vel i utgangspunktet en feil på eu-kontroll, men etter hva jeg har skjønt så er ikke dette et problem dem henger seg opp i. Han som jeg ble anbefalt kjøp av dette fra har en E60 525d som alt dette tullet er tatt bort på og har nå rundt 290hk i bilen. Går godt! Mtp lyd så har han og fjernet resten av lyddemperene slik at det brummer litt;) Men er jo turbobil, og turboen demper lyden mye!

Ok, er jo en billig og grei løsning i forhold til å kjøpe nytt/rense partikkelfilter når det går tett.

Så lenge det ikke er 2er feil på Eu kontroll er det bare velstand.

Har du evt en link til hvor jeg finner dette røret til min bil? Har søkt litt uten hell.... 325D E91, ikke face-lift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...