HaaJeHaa Skrevet Februar 26, 2014 Skrevet Februar 26, 2014 Rør som erstatter partikkelfilteret til 2l dieselmotoren (N47) i E90 og E60 modellene selges! Rustfritt, flenset, tilbøyd downpipe med flexirør for kobling fra turbo til eksos bakover. Enten du sliter med gammelt og tett partikkelfilter, ønsker mer effekt fra chipping eller bare lavere dieselforbruk er dette røret løsningen! Hadde egentlig tenkt å montere dette på min 09 320d sammen med en chip, men så solgte jeg den og det ble med tanken... Bilde og beskrivelse av produktet: http://www.ebay.com/itm/BMW-3-5-SERIES-E90-E91-E92-E93-E60-320D-STAINLESS-STEEL-EXHAUST-DPF-REMOVAL-PIPE-/121123103698?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c337fe3d2 Kostet meg ca 1300,- + mva/tollgebyr fra ebay, så ønsker 1200,- for det. Røret er nytt og aldri brukt. Ring/sms 90640869 Mvh Hans Jørgen
SweetBMW Skrevet Februar 26, 2014 Skrevet Februar 26, 2014 Har du noen detljaerte bilder av dette? Lurer på hvor langt det går bakover på bilen da jeg har sett etter dette en stund.
HaaJeHaa Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Skrevet Februar 27, 2014 Skal ta et bilde av røret når jeg kommer hjem i ettermiddag. Kan si med sikkerhet at røret ender akkurat der den første eksosklemma sitter med rett bøy. Dvs at du kun trenger å fjerne dpf for deretter å bruke de orginale klemmene på turbo og eksos for å feste det. Skal være "bolt-on". Hadde planer om å bruke det sammen med chip fra ts-racing og verkstedet (quickfix, Skreia) bekreftet at dette er rett rør å bruke.
SweetBMW Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 For jeg har en katalysator etter dpf. Ofte er disse setta todelte. Ville hatt bort alt. He he
HaaJeHaa Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Skrevet Februar 27, 2014 Hmm, ble litt usikker nå på din bil etter å ha sjekket etk eksos hos gsbildeler. Har du tatt bort plastdekselene og sett med dine egne øyne? Har du N47 eller M47 motoren? På E90LCI med N47 motor er det etter turbo kun en stor "kanne" som er partikkelfilter (og kombinert katalysator) og som går rett ut i rør og videre bakover. På etk delekatalog hos gsbildeler for 520d ser det ut til at på M47 så går det fra turbo rett til katalysator, for deretter i rør som inneholder partikkelfilter som ligger under bilen. På N47 for 520d derimot ser det ut til å være en feil (?) hos gsbildeler da både partikkelfilteret og katalysatoren som kommer opp skal monteres mot turbo(?). Her er samme "partikkelfilterkanne" som jeg hadde i min E90 320d lagt inn som riktig del og denne er jo en kombinertløsning. Konklusjonen er da at røret jeg har vil passe dersom du har E60 med N47 motoren. Mye rart og unødvendig dem skal putte i disse bilene;) Har akkurat kjøpt meg en 13' Jeep Wrangler og har fjernet EGR og DPF, og det er som natt og dag!
HaaJeHaa Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Skrevet Februar 27, 2014 Så litt på tråden om bilen din akkurat (pen bil!) og siden du har en pre-LCI, så har du nok ikke N47 motoren, og da passer det nok ikke desverre:/ Byggekvaliteten er bra på røret jeg har om du finner noe til din bil fra samme produsent!
SweetBMW Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hmm. Da blingsa jeg. Så ikke du hadde nevnt n47 det. Klar over jeg har m47tu2
HaaJeHaa Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Skrevet Februar 27, 2014 Skrev inn det etter at jeg sjekket opp hos gs;) Så du blinkset ikke!
Quadraiz Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Hvordan er det med Eu kontroll på bilen om en fjerner dieselpartikkelfilter og evt katalysator? Og er det merkar forskjell på lyden? evt effektmessig? Har en 325D, altså 3 liter og vil gjerne gjøre det samme. Men er skeptisk til eu kontroll....
HaaJeHaa Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Skrevet Mars 2, 2014 Hei, dette er vel i utgangspunktet en feil på eu-kontroll, men etter hva jeg har skjønt så er ikke dette et problem dem henger seg opp i. Han som jeg ble anbefalt kjøp av dette fra har en E60 525d som alt dette tullet er tatt bort på og har nå rundt 290hk i bilen. Går godt! Mtp lyd så har han og fjernet resten av lyddemperene slik at det brummer litt;) Men er jo turbobil, og turboen demper lyden mye!
Quadraiz Skrevet Mars 18, 2014 Skrevet Mars 18, 2014 Hei, dette er vel i utgangspunktet en feil på eu-kontroll, men etter hva jeg har skjønt så er ikke dette et problem dem henger seg opp i. Han som jeg ble anbefalt kjøp av dette fra har en E60 525d som alt dette tullet er tatt bort på og har nå rundt 290hk i bilen. Går godt! Mtp lyd så har han og fjernet resten av lyddemperene slik at det brummer litt;) Men er jo turbobil, og turboen demper lyden mye! Ok, er jo en billig og grei løsning i forhold til å kjøpe nytt/rense partikkelfilter når det går tett. Så lenge det ikke er 2er feil på Eu kontroll er det bare velstand. Har du evt en link til hvor jeg finner dette røret til min bil? Har søkt litt uten hell.... 325D E91, ikke face-lift.
HaaJeHaa Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Skrevet Mars 19, 2014 Hmm, har ingen link desverre. Mener å ha sett noen byggetråder med dette til din bil oppigjennom men husker ikke merke. Skal høre med han med e60'n!
CrZyWiz Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Hmm. Da blingsa jeg. Så ikke du hadde nevnt n47 det. Klar over jeg har m47tu2 Min 1-serie med M47TU2, hadde felles DPF og Katalysator.
HaaJeHaa Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Skrevet Mars 19, 2014 Hmmm! Interessant CrZyWiz! Foreslår at du tar turen under bilen SweetBMW!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå