Gå til innhold

Varsellampe håndbrekk

Mads Thyholt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en e39 520i 96 modell, der (!) lampa kommer og går under kjøring. Noen ganger lyser den i kun noen sekunder, mens andre ganger lengre. Alt av bremser fungerer, inkludert ABS. Har nettopp byttet alt av bremser bak (bremsebånd, skiver og klosser) og ingen lekkasje i bremsesystemet. Noen som vet hva grunnen til dette kan være? slitasjesensor som er gåen på grunn av tidligere slitte klosser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei

Du kan sjekke nivået på bremsevesken din. Ligger en sensor inne i beholderen til bremsevesken, sensoren kan være gåen eller så kan sensoren være ødelagt. Men mener det er en simpel duppert sensor i lokket på beholderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er en sånn som flyter kan du jo bare løfte den opp før å se om lyset slår seg av. Deretter slippe den for å se om den slår seg på. Er en kontakt som er koblet på der og, se etter eiring og rens med elektronikkrens for å eliminere dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket den i dag og etter at jeg holdt på med den kom lampa bort. Har prøvd dette tidligere og det samme skjedde da også. Så lurer på at det kan være noe der som fører til at lampa kommer og går. Etter jeg gjorde det sist gang, var lampa borte i 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har selv hatt samme problem. Løste seg da jeg fjernet alle bremsebelegg sensorene og koblet ledningene til sensoren sammen.

I mitt tilfelle var det brudd på kabelen mellom kontakten i hjulbuen og sensoren, så klippet den nært kontakten så jeg var sikker på at jeg kom utenom bruddet.

Skjønner ikke vitsen med de sensorene. Føler det alltid blir feil på dem før klossene er brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet i fra kontakten til flottøren i bremsevæskebeholderen og da kom lampa bort. Prøvde også å legge imellom en gummiring slik at det ikke ble kontakt inne i flottøren og så koble i kontakten, men da lyste lampa likevel. Kontakten som er defekt eller kan den få kontakt inne i festet, slik at lampa lyser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...