Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ble i går påkjørt av en fyr som ikke registrerte at jeg stoppet for en fotgjenger (han hadde også vikeplikt og jeg var nesten helt stillestående). I samtale med forsikringsselskapet fant vi ut at vi setter en takstmann på saken, som kommer for å se på skadene på min bil. Jeg mistenker nemlig at skaden er dyrere å fikse, enn bilen er verdt.Tenkte derfor å være litt forberedt på hans bedømmelse av skaden. Så mitt spørsmål er: Hva tror dere denne bulken + lakkskadene vil koste å reparere?
Takker for alle svar.

Bilen: Bmw e39 520iat 2000 mod. 175000 km

post-63515-0-58874400-1393607979_thumb.j

Skrevet

du kan nok velge å få biln kondemnert ja,hvis jeg skal tippe, de skadene jeg har vert bort og fått takst på, så vil jeg faktisk tippe at på bilen din så er det skader over 25k på bmw verksted

Skrevet

Jeg tipper skadene er over 30k +++++. Det ser ikke så ille ut, men bakskjermen må mest sannsynlig byttes ut, samme med innerskjerm, lakkering av bakfanger, baklampe+++

Blir nok flat pakket er jeg redd :(

Skrevet

på bmw merkeverksted er nok dette ensbetydende med å bytte bakskjerm og lakke fanger. skal jeg tippe vil jeg tro mellom 40 og 50k

Skrevet

Hadde noe lignende på min gamle e36... skaden kom på 17.000kr å fikse... men jeg var ikke enig i det takstmannen sa så etter en god diskusjon så fikk jeg 22.500...

Takstmenn tar ikke mye hensyn til merkeverksted. Men hva reelle kosnadden for å fikse skade. Evt bytte del.. om prisen er i nærheten av hva det bilen er verdt så går han etter markedsverdien på bilen bare og ikke skaden...

Jeg hadde een bil til 20.000 og sa jeg ville beholde bilen som den var og få pengene... gjorde det og solgte deler fof biler for totalt 15.000.

Så da hadde jeg 35.000 jeg brukte som egen andel til å kjøpe meg en skikkelig bil hehe...

Anbefaler deg å være hard på prisen han takstmannen gir... om du klarer å argumentere godt nok så vil du klare å få opp prisen en del :)

Skrevet

Hadde en ganske så lik skade på min E39 for noen år siden dog uten skrapet på fanger. Fikk pris på 10k på ett stort lakkfirma her i byen. 5k hos ett lite firma. De fiksa skaden så den ble 100% etterpå. Så det trenger ikke å bli såå dyrt. Få takst, ta penga å fiks den på ett billig verksted eller bare bruk den slik :)

Skrevet

Mange meninger om pris på denne skaden ser jeg.. Og ante meg at det er lurt å få litt høre litt erfaringer før takstmannen dukker opp, så takker for det.:) 
Oppdaterer etter jeg har fått besøk av takstmannen ja.:)

Skrevet

Kommer nok ikke til å fikse bilen.. Synes ikke helt den er verdt det. Bilen er ikke strøken fra før av, og mekanisk fungerer den som før. :)

Skrevet

du kan nok velge å få biln kondemnert ja,hvis jeg skal tippe, de skadene jeg har vert bort og fått takst på, så vil jeg faktisk tippe at på bilen din så er det skader over 25k på bmw verksted

er jeg flink eller er jeg flink ? :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...