Skulebollen Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Lurer enkelt og greit på om noen har noen snarveier eller triks for montering av coilovers bak på e39sedan? Må man virkelig ut med baksete, hattehylle, cstolpedeksler osv.? Har høytalere i hattehylle og rollo så frykter det er mye jobb Noen som vet om man kan komme til uten og demontere halve bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 sorry, alt må ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Alt må ut ja. Også hele bakerste staget for å komme lettere til Skruen som holder demperen nede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 Huff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Ja det tenkte jeg også når jeg skulle begynne på Min. Men tar ikke lange tiden altså Jeg har ikke roll bak men. Går faktisk veldig raskt når du først vet hvor skruene er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 Satser på og få det ferdig imorgen kveld da:) Noen som kan forklare hvordan coilovers skal vere montert? Tenker på tårnlager osv. Skal alt flyttes over fra fjæren?Fremme tok jeg bare toppen av coilover og satt tårnlager rett nedpå og monterte på plass. Men bak er der ikke "skål" oppå fjæren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Bak skal du bruke tårnlager, fjærskål og fjærgummien. Kan også være en fordel å bytte fjærgummien når du først har alt demontert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Etk_33/33_0448 Skal alt fra del 7 og oppover brukes da? Setter del 7 nedpå fjæren på coiloveren:)? Var litt usikker på fronten. Kunne du bekreftet dette? Der var det skål oppå fjøren som fulgte med coiloveren. Så la jeg bare tårnlager rett oppå det og festet opp i dempertårnet. Brukte alså kun tårnlager og coilover. Er dette rett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 på min e39 med jom brukte jeg ikke del nr 7 på bakaksel. og forran var det kun å sette tårnlager rett nedpå. muligens jeg hadde en skive på demperen før tårnlageret ble montert. ikke noen lyder på min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Del nummer 7 må være med når du monterer bak. Er det jeg kaller for fjærgummien. Er en grunn til at den er der Nå husker ikke jeg hvor aksiallageret er på E39 (foran), men det er viktig å få med. På E38 er det i den øvre fjærskålen. Uten den vil coiloveren skrape mot tårnlageret når du vrir på rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 Men da monterer jeg alt ifra 7:) Er vel kanskje en ide og montere nye lager også når jeg først driver på ja:) Dette selger vel bilxtra? http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Etk_31/31_0256 Her er front.. der har jeg kun brkt del nr.1. Men på framfjører var det med en skive man satt oppå fjøren.. Har dog ingen skiver imellom lager og den toppskiven til fjøren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Sjekket det opp, aksiallageret er en del av tårnlageret på E39 Så der trenger du ikke noe mer. Jeg vil derimot anbefale å ha på nr. 6 og 7 mellom tårnlager og toppskiven på coiloveren, for å beskytte aksiallageret mot dritt, samt holde smurningen inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2014 Har forstått det slik at Pjong lyden som kommer fra fjøren er fordi jeg mangler del 6.. ( gul og svart ring ) ? Så da får jeg vel plukke nedigjen og montere på den.. Huff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mars 3, 2014 Share Skrevet Mars 3, 2014 Pjong lyd når du svinger? Det tyder på at aksiallageret ditt ikke fungerer, og fjøren må "hoppe" seg rundt når du svinger. Og ja, det kan være fordi du mangler nr 6 og 7. Sjekk også at lageret kan rotere lett. Om ikke, så må det byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2014 Lageret er nytt:) Så blir og demontere og montere med del 6 igjen. Men dette burde vel gå greit uten og ta ut hele demperen igjen håper jeg.. Men må vel demontere styrestagene.. (?) Satt så godt at ene ble umbrako ødelagt på:/ Fikk tighta men spørs om jeg får løsnet og tighet enda en gang.. Er det mulig og få ned fjørbein uten og demontere styrestag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå