Gå til innhold

Coilovers bak e39 sedan

Share

Anbefalte innlegg

Lurer enkelt og greit på om noen har noen snarveier eller triks for montering av coilovers bak på e39sedan?

Må man virkelig ut med baksete, hattehylle, cstolpedeksler osv.? Har høytalere i hattehylle og rollo så frykter det er mye jobb

Noen som vet om man kan komme til uten og demontere halve bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja det tenkte jeg også når jeg skulle begynne på

Min. Men tar ikke lange tiden altså :) Jeg har ikke roll bak men. Går faktisk veldig raskt når du først vet hvor skruene er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på og få det ferdig imorgen kveld da:) Noen som kan forklare hvordan coilovers skal vere montert? Tenker på tårnlager osv. Skal alt flyttes over fra fjæren?
Fremme tok jeg bare toppen av coilover og satt tårnlager rett nedpå og monterte på plass. Men bak er der ikke "skål" oppå fjæren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Etk_33/33_0448

Skal alt fra del 7 og oppover brukes da? Setter del 7 nedpå fjæren på coiloveren:)?

Var litt usikker på fronten. Kunne du bekreftet dette? Der var det skål oppå fjøren som fulgte med coiloveren. Så la jeg bare tårnlager rett oppå det og festet opp i dempertårnet. Brukte alså kun tårnlager og coilover. Er dette rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min e39 med jom brukte jeg ikke del nr 7 på bakaksel.

og forran var det kun å sette tårnlager rett nedpå. muligens jeg hadde en skive på demperen før tårnlageret ble montert.

ikke noen lyder på min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del nummer 7 må være med når du monterer bak. Er det jeg kaller for fjærgummien. Er en grunn til at den er der ;)

Nå husker ikke jeg hvor aksiallageret er på E39 (foran), men det er viktig å få med. På E38 er det i den øvre fjærskålen. Uten den vil coiloveren skrape mot tårnlageret når du vrir på rattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da monterer jeg alt ifra 7:) Er vel kanskje en ide og montere nye lager også når jeg først driver på ja:) Dette selger vel bilxtra?

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Etk_31/31_0256

Her er front.. der har jeg kun brkt del nr.1. Men på framfjører var det med en skive man satt oppå fjøren.. Har dog ingen skiver imellom lager og den toppskiven til fjøren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket det opp, aksiallageret er en del av tårnlageret på E39 :) Så der trenger du ikke noe mer. Jeg vil derimot anbefale å ha på nr. 6 og 7 mellom tårnlager og toppskiven på coiloveren, for å beskytte aksiallageret mot dritt, samt holde smurningen inne  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjong lyd når du svinger? Det tyder på at aksiallageret ditt ikke fungerer, og fjøren må "hoppe" seg rundt når du svinger. Og ja, det kan være fordi du mangler nr 6 og 7. Sjekk også at lageret kan rotere lett. Om ikke, så må det byttes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lageret er nytt:) Så blir og demontere og montere med del 6 igjen. Men dette burde vel gå greit uten og ta ut hele demperen igjen håper jeg.. :) Men må vel demontere styrestagene.. (?) Satt så godt at ene ble umbrako ødelagt på:/ Fikk tighta men spørs om jeg får løsnet og tighet enda en gang.. Er det mulig og få ned fjørbein uten og demontere styrestag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...