Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet begge absfølerne bak i helga, men speedometer og alt der der funker fremdeles ikke. Får fremdeles opp feilkode på abs sensor høyre bak. Noe jeg burde gjøre evt ikke gjøre ved bytte av abs-følere?

Sent from my C6903 using Tapatalk

Skrevet

Det kan da være ledninger til abs sensor eller defekt abs hjerne.

Har e38 samme problem med dårlig abs hjerne pga varme i motorrommet på bensin?

Evt så kan det være hjullager, da de har den der ringen inni seg som på e39?

Skrevet

Varsellampene forsvinner, og speedometeret skal fungere, uten at du trenger å slette noen feil, etter at problemet er utbedret. Kan muligens være defekt abs hjerne som Otis nevnte. Hadde tilsvarende problem på min e39, og da var det hjernen som var problemet. Hvilken abs hjerne har du? bosch 5,7 eller den som er eldre? :)

Skrevet

Hvor går ledningen fra sensoren? Kan jeg måle med multimeter? Evt ohm eller volt?

Skrevet

Får feilkode på flere moduler :

Girkasse.

41 wheel speed sensor rear right

Motor.

214 vehicle speed signal not ok

Abs.

31 wheel sensor rear right

Asc passive

Abs control passiv

Stoplight switch off

Asc control passive

Noen som kan tyde dette her?

Skrevet

Sitter abshjernen på selve pumpa ikke sant? Regner med jeg må kjøpe hele den dritten?

Skrevet

Hvis du ser på den linken jeg gav deg i innlegg 2 i denne tråden, så står det en god del info der.

Skrevet

er ikke speedometer kobla på v abs føler på e38 ? på min fars 730 da var den h defekt , men speedometer virka for det , fikk bare feilmelding på abs , etter å ha skifta sensor nulla det seg selv , men er forskjell på følerne tror skillet var i 1999 .

Skrevet

Jo, v bak ja. Har bytta både h og v bak, men får feilkode kun på venstre, selv om speedon ikke virker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...