Gå til innhold

e30 Driftspec


Concep
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage meg en prosjekttråd om bilen jeg bygger. Gjør dette mest for meg selv for å følge progresjonen og hva som blir gjort og påkostet osv.

 

Utgangspunktet er en 87' 325i 2 dørs med luke. Planen er å lage en rimelig heftig og holdbar driftebil. 

 

Understell:

Bak:

D2 Coilovers rundtom

210mm M535 diff med 3.91 Utv.

Sviktstål aksler

M5 nav

M5 knuter

M535 medbringere

Delrin foringer i alt som er

Oppjusterte Hjulvinkler

For

E36 nav

Vw T5 bremseskiver

Jeep cherokee 4stemplede calippere

E36 tannstang

eksentriske bærearmsforinger.

 

Nå til det aller morsomste. Understellet må jo få en motor som får pisket det litt. Valget falt på en S62 fra E39 M5 med 400hk originalt. Holder i utgangspunktet i massevis i en liten e30. Men ikke her. Den er/skal sugetrimmes. Holder igjen litt info på hva som blir gjort der, men det blir iallefall dyrt :P

 

Slik så bilen ut før start. Den var meget bra for rust så lite har trengtes å bli gjort på den siden.

Har deretter rivd av det som var av interiør og drit inni bilen. Også den forbanna takluken. Hele poenget er att jeg skal holde bilen lettest mulig og da må slikt rask vekk, men også for å få buret klint opp til taket og ikke minst så har de 25-30kg mye å si i den høyden.

post-49814-0-21067200-1393968894_thumb.j

post-49814-0-28481900-1393969373_thumb.j

post-49814-0-77080500-1393969385_thumb.j

post-49814-0-90319600-1393969419_thumb.j

post-49814-0-23390200-1393969433_thumb.j

 

Også begynnt å bredde bilen bak, men dette går jeg tilbake fra da jeg skal ha breddekit rundt hele bilen.

post-49814-0-61606000-1393969463_thumb.j

post-49814-0-52895000-1393969538_thumb.j

post-49814-0-95240100-1393969554_thumb.j

post-49814-0-47737800-1393969569_thumb.j

post-49814-0-25738700-1393969598_thumb.j

post-49814-0-18201100-1393969623_thumb.j

post-49814-0-15942200-1393969660_thumb.j

Vekk med driten

post-49814-0-05645700-1393969680_thumb.j

Den morsomme jobben med å fjerne asfalt matter. Ble 9kg fjernet bare der. Noen gode tips for å fjerne limet ? Tåler ikke bensindamp E.l.. er løsemiddelskadet nok som det er :P

post-49814-0-52697200-1393969746_thumb.j

post-49814-0-27785900-1393970046_thumb.j

Har så begynte å skjære ut hatthylle og skillevegg for å lage Brannvegg. Skal ha bakmontert radiator for litt bedre vektfordeling så den skal sitte i brannveggen med kappe og luftforsyning via rør fra vinduet.

 

Lenger har jeg ikke kommet nå. Når jeg har fått fjernet lim fra gulvene osv skal bilen sendes til burbygging. Etter det kan jeg begynne med fabrikkering av ulike løsninger på bilen og gjøre alt klart av fester osv til alt som skal inn i bilen før den lakkeres. Planen er å stille opp på løp våren 2015, med en bil og motor som forhåpentligvis blir noe ulik havet av e30'er der ute.

 

 

 

 

 

 

 

post-49814-0-23347200-1393969844_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ikke veldig redd nei, men nå er det ihvertfall skuddsikkert. Btw, mer forsterkninger skal det bli også. Skal dra buret til tårna bak, lage tverrstag mellom tårna og fra staget ned til diffen :) Må stive opp litt veitu. Har snakket med burbygger idag, og blir nok levert dit i neste uke. Ellers har det blitt en liten modifikasjon på fuelcell idag. Driver å skrur på trekkbilen om dagen så e30 får litt mindre oppmerksomhet enn den trenger, men sånn er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dårlige nyheter idag dessverre. Får ikke lagd bur før i starten av Mai. Litt synd for skulle ta utgangspunkt i hvordan buret ble om hvordan bilen skulle bygges videre. Får isåfall bare bygge og håpe det ikke kommer i vei for bur eller lignende.

Her er drivstoffsystemet som er handlet inn. Aeromotive Stealth a1000 Fuelcell med 100 mikrons filter :) Blir levert til motor i Sorte AN10 i både tur og retur. Jævlig enkel og grei måte å gjøre det på da det ikke trengs catchtank/Swirlpot eller noe annet. Kun tur/retur. Så her blir det igjen spart vekt og det holdes ryddig. Kostnadene derimot holdes ikke nede :P Det koster skjorta + to til.

post-49814-0-80269200-1394139730_thumb.j

Bestemte meg for å få lagd en tankmåler som aldri slutter å virke ;)

Sveist inn en hylse med gjenger

post-49814-0-02201200-1394139834_thumb.j

2stk fittings med transparent rør imellom og du har en genial tankmåler :)

post-49814-0-13438700-1394140179_thumb.j

post-49814-0-48691200-1394140432_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...