Concep Skrevet Mars 4, 2014 Share Skrevet Mars 4, 2014 Tenkte å lage meg en prosjekttråd om bilen jeg bygger. Gjør dette mest for meg selv for å følge progresjonen og hva som blir gjort og påkostet osv. Utgangspunktet er en 87' 325i 2 dørs med luke. Planen er å lage en rimelig heftig og holdbar driftebil. Understell: Bak: D2 Coilovers rundtom 210mm M535 diff med 3.91 Utv. Sviktstål aksler M5 nav M5 knuter M535 medbringere Delrin foringer i alt som er Oppjusterte Hjulvinkler For: E36 nav Vw T5 bremseskiver Jeep cherokee 4stemplede calippere E36 tannstang eksentriske bærearmsforinger. Nå til det aller morsomste. Understellet må jo få en motor som får pisket det litt. Valget falt på en S62 fra E39 M5 med 400hk originalt. Holder i utgangspunktet i massevis i en liten e30. Men ikke her. Den er/skal sugetrimmes. Holder igjen litt info på hva som blir gjort der, men det blir iallefall dyrt Slik så bilen ut før start. Den var meget bra for rust så lite har trengtes å bli gjort på den siden. Har deretter rivd av det som var av interiør og drit inni bilen. Også den forbanna takluken. Hele poenget er att jeg skal holde bilen lettest mulig og da må slikt rask vekk, men også for å få buret klint opp til taket og ikke minst så har de 25-30kg mye å si i den høyden. Også begynnt å bredde bilen bak, men dette går jeg tilbake fra da jeg skal ha breddekit rundt hele bilen. Vekk med driten Den morsomme jobben med å fjerne asfalt matter. Ble 9kg fjernet bare der. Noen gode tips for å fjerne limet ? Tåler ikke bensindamp E.l.. er løsemiddelskadet nok som det er Har så begynte å skjære ut hatthylle og skillevegg for å lage Brannvegg. Skal ha bakmontert radiator for litt bedre vektfordeling så den skal sitte i brannveggen med kappe og luftforsyning via rør fra vinduet. Lenger har jeg ikke kommet nå. Når jeg har fått fjernet lim fra gulvene osv skal bilen sendes til burbygging. Etter det kan jeg begynne med fabrikkering av ulike løsninger på bilen og gjøre alt klart av fester osv til alt som skal inn i bilen før den lakkeres. Planen er å stille opp på løp våren 2015, med en bil og motor som forhåpentligvis blir noe ulik havet av e30'er der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 redd for og miste difflokket ditt ? så ut som et ganske så solid diffoppheng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2014 Hehe ikke veldig redd nei, men nå er det ihvertfall skuddsikkert. Btw, mer forsterkninger skal det bli også. Skal dra buret til tårna bak, lage tverrstag mellom tårna og fra staget ned til diffen Må stive opp litt veitu. Har snakket med burbygger idag, og blir nok levert dit i neste uke. Ellers har det blitt en liten modifikasjon på fuelcell idag. Driver å skrur på trekkbilen om dagen så e30 får litt mindre oppmerksomhet enn den trenger, men sånn er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Mars 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2014 Fikk dårlige nyheter idag dessverre. Får ikke lagd bur før i starten av Mai. Litt synd for skulle ta utgangspunkt i hvordan buret ble om hvordan bilen skulle bygges videre. Får isåfall bare bygge og håpe det ikke kommer i vei for bur eller lignende. Her er drivstoffsystemet som er handlet inn. Aeromotive Stealth a1000 Fuelcell med 100 mikrons filter Blir levert til motor i Sorte AN10 i både tur og retur. Jævlig enkel og grei måte å gjøre det på da det ikke trengs catchtank/Swirlpot eller noe annet. Kun tur/retur. Så her blir det igjen spart vekt og det holdes ryddig. Kostnadene derimot holdes ikke nede Det koster skjorta + to til. Bestemte meg for å få lagd en tankmåler som aldri slutter å virke Sveist inn en hylse med gjenger 2stk fittings med transparent rør imellom og du har en genial tankmåler anders e30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 følger med her, ser bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken92 Skrevet Mars 17, 2014 Share Skrevet Mars 17, 2014 Mtp asfaltmattene, hvis du varmer dem litt så er de lett å skrape vekk:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Mars 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2014 Asfaltmattene er borte, men mye av limet fra dem sitter igjen. Trenger andre tips enn å bruke løsemidler. Hue mitt tåler det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mars 18, 2014 Share Skrevet Mars 18, 2014 dette blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå