johanngj Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Hei! Grubler litt rundt å gjøre steg 1 på denne for å få ca 220HK og 400NM, men når man først punger ut litt penger og er hos en kyndig motormann, så kanskje man skulle kvitte seg med partikkelfilter i samme omgang. Noen som har fått fjernet partikkelfilter på tilsvarende bil/motor her, og kan fortelle litt? Får man også på LCI beskjed om at DPF er tett, og trengs å byttes? Man kan jo ikke lese av i iDrive slik som på ikke-LCI modellene. Er det slik at man fint kan kjøre 50 mil (Rena )etter å ha fått denne meldingen for å få fjernet det, eller må man stoppe/bilen går i nødmodus?
Otis Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Om du skal tune bilen og fjerne DPF så hadde jeg ihvertfall valgt å kjøre til Rena med engang for å få alt gjort samtidig, da slipper du feilmeldingen med DPF fordi hele DPF funksjonen blir tatt bort fra motorstyringen, det samme med EGR.
johanngj Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Skrevet Mars 5, 2014 Takk for svar! Men kan man vente til DPF er skifte-moden, og så ta turen opp? Eller er det slik at den dagen DPF gir for høyt mottrykk, så er det nødmodus og til nærmeste verksted? Noen som har formening om hva man oppnår av ytelse med programmering + DPF-fjerning? Antar at NM på 400-420 er maks pga girkasse, men får man betydelig mer enn 200-220 hester?
Otis Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Om du bare skal hente ut 200-220 hk så er det nok trygt med DPF montert. Jeg har forstått det slik at det er nødvendig å ta det bort ved enda mer HK, men jeg er ikke helt sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå