Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 318is motor i god stand stående! kan få med eksosen med racekat

Motoren er overhalt med nye pakninger o.l

Skrevet

Pen 02. Skal du ha mer fres i den, har du noen valg.

 

M42, 140 hk originalt. Sikkert mulig å hente noe mer NA uten store kostnader. Evt turbo.Du må ha motoren og gir fra E30. 

 

M20 er også kult, ikke så mye tyngre totalt sett. 

 

S14 er selvsagt et kjempevalg, men dyrt. 

 

Ellers kan du bygge en litt kvassere M10, man kan hente 150-160 HK uten at det blir helt ukjørbart. Eller, igjen. turbo. 

 

Om du går for sistnevnte turbo, har jeg grenrør med en sliten turbo, IC, noen trykkrør og en plenumboks i rustfritt(passer ikke med BKF) du kan få billig. 

Skrevet

Takk for alle svar Har 518i motor og girkasse i nå altså en m10 motor med doble 45 weber. Er det noen som har noe formening om hva slags kam jeg bør gå for moderat trim altså som noen her antydet ca 150-160 hp

Skrevet

Takk for alle svar Har 518i motor og girkasse i nå altså en m10 motor med doble 45 weber. Er det noen som har noe formening om hva slags kam jeg bør gå for moderat trim altså som noen her antydet ca 150-160 hp

 

Motoren bør selvsagt gåes over først, slik at den er i god stand, før du øker effekten med 50%. Vann- og olje- pumpe bør sjekkes, gå over registeret, og bytt simmerringer og lagre der det behøves om du tar deg bryet. 

 

For å hente en den effekten, kommer du langt med høykompstempler(10-11:1 er passe, og Mahle er relativt rimelige), forsterkede ventilfjærer og vippearmer, en kvassere kam, 290-300 grader er fortsatt greit å kjøre på veien. Ser du alt har 2" eksos, så om du matchporter eksosmanifolden til portene, dersom det går er du i nærheten i alle fall. Vil anbefale oppgradert tenning. Jeg bygget om til MegaJolt, som var litt jobb. Dersom du ikke skal ha turbo kan du prøve 1-2-3 Ignition, de koster 4000,- -ish. Fåes på Classic Parts(classicparts.org) som holder til i Arendal eller noe sånt.

 

Folk har fått alt fra 120-150 hk ut av det oppsettet. Skal du lengre, mister du kjørbarheten

 

EDIT: Bommet litt på gjennomlesningen, konkrete forslag til kam er Steg 2 fra KM Cams, Schrick 292(dyr), IE Motorsport 292, BMW Motorsport 300.

Skrevet

Tror det enten blir turbo frontspoiler eller ingen! Synes det er ok uten inn til videre! Men er det noen som har askebeger trenger et

høyre bak(sikkert like H-V side) Funnet ut att jeg vill selge min 635csi 83 mod så er dette av interesse send en pm eller ring 90124911

  • 1 month later...
Skrevet

Hola !

 

En veldig tøff frontspoiler som jeg ikke har sett på noen 02 i det siste.

 

 

20140628_1808081_zpsf3fa5ce4.jpg

 

Tror den kunne blitt tøøff på din bil...

 

Vh. Stein

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...