G-RACING Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Var vel den eg tenkte på ja. Har ikkje heilt peiling på 02 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Pen 02 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Jeg har en 318is motor i god stand stående! kan få med eksosen med racekat Motoren er overhalt med nye pakninger o.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0(2)LE Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Pen 02. Skal du ha mer fres i den, har du noen valg. M42, 140 hk originalt. Sikkert mulig å hente noe mer NA uten store kostnader. Evt turbo.Du må ha motoren og gir fra E30. M20 er også kult, ikke så mye tyngre totalt sett. S14 er selvsagt et kjempevalg, men dyrt. Ellers kan du bygge en litt kvassere M10, man kan hente 150-160 HK uten at det blir helt ukjørbart. Eller, igjen. turbo. Om du går for sistnevnte turbo, har jeg grenrør med en sliten turbo, IC, noen trykkrør og en plenumboks i rustfritt(passer ikke med BKF) du kan få billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 is motoren jeg har stammer fra en E30, den er komplett med girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otokvam Skrevet April 24, 2014 Forfatter Share Skrevet April 24, 2014 Takk for alle svar Har 518i motor og girkasse i nå altså en m10 motor med doble 45 weber. Er det noen som har noe formening om hva slags kam jeg bør gå for moderat trim altså som noen her antydet ca 150-160 hp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0(2)LE Skrevet April 24, 2014 Share Skrevet April 24, 2014 Takk for alle svar Har 518i motor og girkasse i nå altså en m10 motor med doble 45 weber. Er det noen som har noe formening om hva slags kam jeg bør gå for moderat trim altså som noen her antydet ca 150-160 hp Motoren bør selvsagt gåes over først, slik at den er i god stand, før du øker effekten med 50%. Vann- og olje- pumpe bør sjekkes, gå over registeret, og bytt simmerringer og lagre der det behøves om du tar deg bryet. For å hente en den effekten, kommer du langt med høykompstempler(10-11:1 er passe, og Mahle er relativt rimelige), forsterkede ventilfjærer og vippearmer, en kvassere kam, 290-300 grader er fortsatt greit å kjøre på veien. Ser du alt har 2" eksos, så om du matchporter eksosmanifolden til portene, dersom det går er du i nærheten i alle fall. Vil anbefale oppgradert tenning. Jeg bygget om til MegaJolt, som var litt jobb. Dersom du ikke skal ha turbo kan du prøve 1-2-3 Ignition, de koster 4000,- -ish. Fåes på Classic Parts(classicparts.org) som holder til i Arendal eller noe sånt. Folk har fått alt fra 120-150 hk ut av det oppsettet. Skal du lengre, mister du kjørbarheten EDIT: Bommet litt på gjennomlesningen, konkrete forslag til kam er Steg 2 fra KM Cams, Schrick 292(dyr), IE Motorsport 292, BMW Motorsport 300. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinsus Skrevet April 28, 2014 Share Skrevet April 28, 2014 Her er et godt tips til Alpina frontspoiler til 02: http://bimmeren.no/viewtopic.php?f=9&t=1576&hilit=alpina Det kan bli veldig bra på bilen din det. Vh. Stein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otokvam Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2014 Tror det enten blir turbo frontspoiler eller ingen! Synes det er ok uten inn til videre! Men er det noen som har askebeger trenger et høyre bak(sikkert like H-V side) Funnet ut att jeg vill selge min 635csi 83 mod så er dette av interesse send en pm eller ring 90124911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeo635 Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 Har en 300 graders kam og tii stempler.jan Erik 90930966 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinsus Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Hola ! En veldig tøff frontspoiler som jeg ikke har sett på noen 02 i det siste. Tror den kunne blitt tøøff på din bil... Vh. Stein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå