Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ABS-problemer med min e39. De første minuttene jeg kjører dytter bremsepedalen noe voldsomt ved bremsingen. Etter et par minutter kobler ABS og ASC seg ut, og lysene skrur seg på. Når dette skjer stopper naturligvis pulseringen. 

Jeg har byttet høyre sensor foran, ettersom den slo ut mer enn dobbelte av de andre sensorene når jeg målte motstand. 

Dette hjalp ikke, og ved diagnosetest påstod mekanikeren at alle sensorene viste feil.

Høres dette ut som det er ABS-hjernen, (styreenheten i motorrommet)??? 

Takker for svar :)

Skrevet

Det er samme delen du refererer til.

For meg så høres det ut som dårlig hjerne.

Takk for svar. Fler som sier at det mest sannsynlig er hjernen.

Skrevet

Jeg hadde samme problem. Skiftet ABS sensor høyre bak så forsvant problemene. Jeg fikk også forskjellig motstand på flere abs sensorer, men alle målte normalt etter at jeg skiftet høyre bak. Girkassen min gikk også i nødmodus fra tid til annen på grunn av dette.

Skrevet

Jeg hadde samme problem. Skiftet ABS sensor høyre bak så forsvant problemene. Jeg fikk også forskjellig motstand på flere abs sensorer, men alle målte normalt etter at jeg skiftet høyre bak. Girkassen min gikk også i nødmodus fra tid til annen på grunn av dette.

hmm.. kanskje verdt et forsøk å bytte den.. men er det ikke venstre bak som er kobla sammen med asc? Girkassa har forsåvidt aldri gått i nødmodus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...