MRise Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 Heisann! Driver å kikker litt etter en E46 330d. Har funnet meg en som ser pen ut, den har firehjulsdrift og automat. Er forøvrig en 2003/2004 modell touring. Det jeg lurer på er hva jeg burde være obs på? Er det noen spesielle svakheter med disse motorene? Det er vel swirlflaps problemer og egr på denne? Er automatkassa bra, eller burde jeg styre unna? Ble mange spørsmål, men håper noen kan hjelpe til her!) Mvh Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Jeg lurer også på dette:) Fant en 330d med ac schitser boks til 20000kr i motor rommet. Er disse boksene til å stole på? 250hk. Ser trf racing har mye info om disse motorene, men fant ingen norsk hjemmeside :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 Har selv en 325CI, men har nå vært å prøvekjørt litt 330Ci 2001 og 330CD 2005. -330CI dro gjevnt hele veien og var helt ok sprek, den var fin til småkjøring. Lite støy i coupeen. -330CD virka som en mye nyere bil, bedre servo, understell, led lys, litt bedre drivstoffforbruk... Den var også trimma til 250hk 550nm av ess. Det negative med denne var at meste parten av effekten kom fra 80/km i timen og oppover, gøy, men ikke helt egnet til norske veier. Det var også 6 gir på den så man ble sittende å bare gire:) Det tar tid før du tråkker på gassen før det skjer noe også, så du må planlegge litt fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 Jeg syns ikke man må gire hele tiden med 6 trinns. Siste giret er på en måte overdrive. Men 3liter dieselen med tuning er jo bare sååå mye mer gromt og drivstoff vennlig ! Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 Jeg syns ikke man må gire hele tiden med 6 trinns. Siste giret er på en måte overdrive. Men 3liter dieselen med tuning er jo bare sååå mye mer gromt og drivstoff vennlig ! Sent from space using Tapatalk - Har du noen reele tall på hvor mye 330d bruker? Den gikk jo som en rakett når den først kom i gang:) Man mister garantert lappen med en sånn bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 0,6-0,8. Toppen literen. men da må du virkelig stå på. Dette er tall fra e65 730d og e60 530d. Så vil tro e46 bruker noe mindre. Og med tuning enda mindre ved rolig kjøring ! Det som er så fint med diesel. Bruker ikke mye selv om man bruker det litt. Men enig at det går mer enn nødvendig. Jeg liker 2.0 liter dieselene til BMW gått og. med en liten tuning så går di godt nok syns jeg. Sent from space using Tapatalk - kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 Min 330d går på 0,52 på blandet kjøring. Kjørte fra nes i ådal til bodø på 0,39! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 Min 330d går på 0,52 på blandet kjøring. Kjørte fra nes i ådal til bodø på 0,39! De tallene du oppgir der er jo mye lavere enn bmw oppgir... E46? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 De tallene du oppgir der er jo mye lavere enn bmw oppgir... E46? Er det målt med tanking og trip? Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Mars 21, 2014 Share Skrevet Mars 21, 2014 Har 3 kompiser med 330D manuell gir og bakhjulstrekk. Alle ligger vell på rundt 0.7 ved normal blanda kjøring. Men er oppi noe over literen ved skikkelig hardkjør. Men er jo ikke galt det mtp er rundt 250hk. Går veldig bra med chip disse bilene Blir vell noe tørstere og dauere med 4wd og automat da men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Mars 21, 2014 Share Skrevet Mars 21, 2014 Tanking og trip ja. 286hk og manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 22, 2014 Share Skrevet Mars 22, 2014 Har selv en 325CI, men har nå vært å prøvekjørt litt 330Ci 2001 og 330CD 2005. -330CI dro gjevnt hele veien og var helt ok sprek, den var fin til småkjøring. Lite støy i coupeen. -330CD virka som en mye nyere bil, bedre servo, understell, led lys, litt bedre drivstoffforbruk... Den var også trimma til 250hk 550nm av ess. Det negative med denne var at meste parten av effekten kom fra 80/km i timen og oppover, gøy, men ikke helt egnet til norske veier. Det var også 6 gir på den så man ble sittende å bare gire:) Det tar tid før du tråkker på gassen før det skjer noe også, så du må planlegge litt fremover. Hva mener du et forskjellig mtp. Understell og servo i forhold til 330i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå