kentha320dat Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Hei hei Fikk tre varsellamper og mistet speedometer og forbruksmåler på min E46 320dat 04 modell her om dagen. Varsellampene kjenner jeg igjen grunnet defekt ABS - føler høyre bak tidligere. Den ble byttet og alt ok. Mener å ha lest at ABS - føler venstre bak styrer speedometer og forbruksnålen. Stemmer dette? Ser på GSbildeler at det ikke er noe som skiller på forskjell når det gjelder føler venstre eller høyre side, det er samme føleren på begge sider? I forbindelse med dette så datt tankmåleren fra halv tank til nesten tom på 2 mils kjøretur. Finner ingen lekasje på bilen!! Noen som kjenner til dette? Kentho Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Traktortom2 Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 det er samme følere begge sider, men forskjell foran og bak og følerene bak er dyrere enn foran også hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Kentha320dat har rett i alle sine antagelser. Skift venstre bak og alt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2014 jupp, takk for tilbakemelding folkens. Føler er bestilt og tankmåleren fungerer igjen. Ikke spør hvordan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet Mars 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2014 La merke til en ting idag. Tripptelleren teller ikke nå som ABS-føleren er ute av funksjon. Stemmer dette? Trodde den var på girkassen? Kentho Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 14, 2014 Share Skrevet Mars 14, 2014 Trippteller virker ikke da den bruker venstre bak, ergo ingen speedometer. Forbruksmåler skal heller ikke virke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet April 2, 2014 Forfatter Share Skrevet April 2, 2014 Da ble jeg mindre klok! Skiftet ABS føleren venstre bak og fikk tilbake speedometeret og forbruksnål, men varsellampene forsvant ikke. Siden jeg hadde en ekstra ABS føler byttet jeg i samme slengen på høyre side bak også. (selv om den ble byttet for et år siden) Da i håp om at varsellampene ble borte. Men det ble de ikke. Senere viste det seg at speedometeret tidvis faller ut og kommer tilbake under kjøring?!! bestilte disse abs-følerne på Ebay til 200 kr stk. Kan det være dårlig kvalitet? eller har fremre ABS- følere noen innvirkning på dette? Forvirret Kentho Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Kjør diagnose så blir du klokere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 ABS føler så er det kun OEM som gjelder. Har enda ikke hørt om noen som har fått sånne jalla sensorer til å fungere skikkelig over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå