Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e36 sedan som trenger en 4-hjulskontroll å camber skruen bak har antaglivis rustet fast siden verksted ikke klarer å få den opp.

Fikk da beskjed om at det enkleste var å bytte bærearmsforinger bak , da skruen sitter fast i disse. For alt kom jobben på 5000kr. Litt mer enn jeg hadde tenkt.

Er det noe man kan få til selv? Har tilgang på presse,verktøy og hjelp fra noen som liker å skru.

Skrevet

utifra dine opplysninger tenker jeg nedre bærearm som har den eksentriske bolten.

er du noelunde kompetent og har utstyr/2 tommeltotter tenker jeg du klarer det på 20 min til 1 time avhengig av hvor godt det sitter.

Jeg hadde tatt den ut og pressa i skrustikka siden de skjelden sitter noe spessielt, det som kan sitte er den indre bolten. Den ytre kan du bare kappe med vinkelsliper, men indre må man nesten løsne skal man få det ut. Evt kan du bare borre rundt gummien og presse hele innterhylsa ut, så napper du ut gummien med polygrip og sager hver 180 grader med baufil. Deretter noen slag med meisel og hammer så løsner det somregel fint.

Evt kan du bruke hylser og gjengestenger, hydraulikkpresse blir egentlig overkill på slikt småtteri :)

Skrevet

Takk for svar. Har nylig byttet både bærearmer og foringer foran, det gikk greit på noen timer. Så skal vel få det til bak også da. Høres ikke ut som om det er så mye værre enn foran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...