simenc Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 Hei. Er det noen her som enten har hvert eller vet hvordan systemet til TUV i Tyskland fungerer. Har en Bmw e32 som jeg trenger papirer på at karroseriet tåler 400 hk og 500 nm som altså er mer enn det karroseriet originalt maksimalt kom med. Noen som har noe info? Simen Christensen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 Hei Jeg vet ikke helt hvor mye relevant jeg kan komme med, men går ikke tuv ut på å sertifisere ting som tidligere ikke har fått sertifiseringer? Jeg innbiller meg at du da evt må ha en 3-4 biler med samme spec som de kan sjekke sveisesømmer, dempere etc på. De må vel også krasjteste dette? Ingen bil er jo identisk.... Men var det ikke en kar som fikk godkjent en z3/z4 med latterlig mye hk og nm? Mener det var lagd en lang raportasje om dette i et gatebilblad for et par år tilbake. Han fikk vel faktisk bilen godkjent på veien i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenc Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2014 det kan da ikke stemme at man må krasjteste en bil med en annen motor, det er ikke noe som skal gjøres karroseri messig. men jeg har hørt noen rykter om at man må bygge bilen ferdig, så bestille time hos TUV i Tyskland, så dra ned med bilen og så skal dem benke bilen med noen senrorer i karroseriet og se om det "bøyer" seg.. om det stemmer vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 20, 2014 Share Skrevet Mars 20, 2014 det er vel bare å se på granadaen til han Mykland (eller hva han heter) den er vel gategodkjent med 1400 hk ellernoe, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rxlpower Skrevet Mars 21, 2014 Share Skrevet Mars 21, 2014 Var ikke det pga skrivefeil i vognkort da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 21, 2014 Share Skrevet Mars 21, 2014 Var ikke det pga skrivefeil i vognkort da? det har jeg alderi hørt noe om vertfall, å den har han vel aldri lagt noe som helst skjul på et er en hau med pulver i børsa, han brukern jo til alt som er, ferie med vogn og drag racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Mars 21, 2014 Share Skrevet Mars 21, 2014 At den granadaen er godkjent er vel pga han er sjef, eller noke sånt hos biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Mars 23, 2014 Share Skrevet Mars 23, 2014 Tror Granaden til Mydland er godkjent med 1200hk, men han har vel mapp på 1700hk også, tror ikke han har så mye med biltilsynet å gjøre, men må vel han noen gode kontakter, vildt bygg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 24, 2014 Share Skrevet Mars 24, 2014 Du kan bygge bilen ferdig, reise til TUV i Tyskland, de tester bilen for deg (for en latterlig sum selvsagt). Deretter hvis de går god for bilen din i den stand den er der, så får du en ANBEFALING fra de. Denne kan du ta med til Norge og deretter vise bilen hot biltilsynet, men den er ingen garanti for at din bil faktisk blir godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå