sveigis Skrevet Mars 21, 2014 Skrevet Mars 21, 2014 Hei folkens. Som dere ser så har jeg et lite problem som jeg må komme i bukt med. Siden jeg kjøpte bilen sliter jeg med at den er litt tungstartet når den er kald. Jeg må kjøre den lenge på starteren men når den kommer så går den som et skudd. Dette er ikke et problem ved varm motor eller like etter oppstart ved kald. Det virker som at bensin renner tilbake i tanken:) . Men jeg har dårlige drivstoffrør hvor jeg ser enkelte plasser er på grensen til lekkasje(fikses meget Snart).Antydning til bitte litt fukt. Kan det være at bensinen dunsteer vekk pga dårlige rør eller er det andre årsaker? Her må alle kloke hoder komme med forslag,som sagt kun ved første oppstart ved k.motor etter dette,ren plankekjøring:)
stig. Skrevet Mars 21, 2014 Skrevet Mars 21, 2014 hadde du hatt så dårlige rør/slanger hadde du nok lukta det. har du prøvd og starte den når den er kald , så skru av og på motoren med en gang? tipper på en dårlig sperre ventil evnt kansje litt "buggelurum" tempføler
sveigis Skrevet Mars 21, 2014 Forfatter Skrevet Mars 21, 2014 hadde du hatt så dårlige rør/slanger hadde du nok lukta det. har du prøvd og starte den når den er kald , så skru av og på motoren med en gang? tipper på en dårlig sperre ventil evnt kansje litt "buggelurum" tempføler Ja det lukter litt bensin helst bak men. Dumt spørsmål,men hva er sperreventil? Og hvilken av tempfølerene er det evnt. Jeg må bytte?
Hzh Skrevet Mars 21, 2014 Skrevet Mars 21, 2014 Han mener vel sperre ventilen i pumpa, kan jo også vær dysene? Står vel au en tempføler på toppen?
stig. Skrevet Mars 21, 2014 Skrevet Mars 21, 2014 ja faktisk hvis bilen har gått veldig lang så dysene "pisser" litt så de slipper trykket, men ofte så merker du også ofte dette ved ujavn tomgang og veldig sur eksos hvis den da står på tomgang lenge. men er sjeldent et problem hvis du ikke har ganske høy km stand da(har aldri måttet bytte på noen bmw vertfall) alle så vidt meg kjent av injection biler har en form for sperre ventil, enten i pumpa eller på trykkslangen et eller annet sted, nettop for at bensina ikke skal renne tilbake
sveigis Skrevet Mars 21, 2014 Forfatter Skrevet Mars 21, 2014 Den sviver klokkerent på tomgang og ingen surlukt mens den går.Tempføleren fant jeg hvor var. Men sjekket fordelerlokk og rotor.Ja ja sier jeg,fordelerlokk er stemplet 1992 og er rimelig gåent +rotor:). Kanskje på tide å bytte etter 249000 km på veien det og. Meen kom på noe,Hvis jeg har endel bensin på bilen rundt 20 l,mener jeg å huske den er noe lettere å starte. Kankje finne ut hvor den "ventilen" er da. Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå