Peak Skrevet Mars 26, 2014 Skrevet Mars 26, 2014 Skal montere coilovers på en e36 320i til helgen og lest at det anbefales og bytte tårnlagere fremme, noe som i og for seg er helt greit, men hva med de bak? Kan ikke se jeg fant noen på old.koed.no. Eventuelt, hva annet trenger jeg for å bytte til coilovers? Andre ting som bør skiftes mens jeg holder på? Takk for svar.
hsd Skrevet Mars 26, 2014 Skrevet Mars 26, 2014 Bak er det foringer i enden av støtdemperne, men dem kalles også "lager" Du bør bytte dem, og de originale er billige på koed. Jeg anbefaler derimot forsterka lager, siden stive dempere fra justerbare senkesett påfører mye mere stress enn hva de originale gjør og man kan dermed risikere at gummien glir ut av stålholderen. GS har forsterka lager bak til e36, jeg har ivertfall bestilt de. Evt er det noen som bruker fra E46 m3 cab bak, uten at jeg har noen erfaringer med det. Ikke så mye verktøy egentlig, fremme er det egentlig plankekjøring. Eneste du må huske er at med org bredde og ET kræsjer dekket og kanskje felgen med den justerbare demperen. Derfor må du ha spacere fremme med mindre du kjører med litt smalere dekk og lavere innpress. Dette gjelder de fleste, sjekk ivertfall dette før du prøvekjører. Bak er det også plankekjøring, bare løsner støtdemperen litt mens bilen står på bakken. Så jekker du på traversen, smetter en buk under jekkfestet og flytter jekken under støtdemperfestet. Så jekker du til du klarer å skru ut støtdemperbolten nederst for hånd, når du har den ute bare slipper du av jekken sakte. Sett beinet på bremseskiva, henda under hjulbuen og gi hele nedre understellet ett kjapt trykk noen ganger for å løsne litt opp. Så gjør du det samme, samtides som du bruker den ene hånda til å nappe ut bakfjøra med. Så er det bare å montere baklengs, eneste du MÅ huske er å ikke trekke til støtdemperen nederst før bilen står på bakken uten noe jekk eller bukker under seg. Trekker du den til mens den står oppjekka, så får du skeivbelastning i demperen siden du låser foringa, og den får unaturlig mye slitasje på tettninga i demperen og foringa nederst. (mao demperne blir ødelagt raskt)
Peak Skrevet Mars 26, 2014 Forfatter Skrevet Mars 26, 2014 Fantastisk Håskjold. Really appreciate it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå