Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen har stått i garasjen lukket og låst nå ca en uke. Når jeg skulle hente noe i bilen i går var batteriet så flatt at den ikke orket låse opp sentrallåsen engang.

Her må det jo være noe som ikke er koblet helt heldig?

Har uoriginal spiller, og forsterker + sub i bagasjen. Hvordan går jeg frem for å finne feilen?

Jeg har multimeter.

Skrevet

Start med tenningen og se om spilleren gå. Ta så styrestrøm og se om denne gir utslag. Ta så og se om du kanskje har noen kobertråder som ikke stikker inn i koblingshullene dine (kanskje den treffer remoten og får forsterkeren til å gå)

Generelt se alle koblinger som har med power å gjøre og se om noe trekker strøm

Skrevet

hvordan fungerer kupevifta di?   har du opplevd ujevn gange osv på den? 

-isåfall kan det være denne som starter når bilen er avslått.    sitter en regulator oppunder dashen en plass for denne.     denne tullet til en kompis,  og da møtte han flatt batteri innimellom... 

ellers må du jo sjekke remote'n osv på stereoen.    dette er jo fort gjort å måle da : ) 

Skrevet

Har forsterkeren din en LED kan du jo sjekke om denne slukkes når tenningen er av. Hvis ikke er det den som suger, vært borti det før;) Ellers er en fin metode for å finne ut hvilken retning du skal gå å måle strømtrekket på alle kursene i sikringsboksene, hvis du vet hvordan det gjøres?

Lykke til;)

Skrevet

Hm, jeg får gå over de punktene. Bilen går også tom for strøm om jeg lar den stå med dørene oppe en times tid. Den har vært fullt utladet 4-5 ganger etter at jeg glemte å skru av "rånekomboen" (park/tåkelys) noen ganger i starten, så mulig batteriet er litt dårlig også, men den bør jo ikke lades ut av seg selv.

Skrevet

vel. da ville jeg ha sjekket batteriet ditt og lade kapasiteten på dynamoen din. spenningen skal ligge på 14V ca når dynamoen går :-) gjør den ikke det så må du bytte/fikse dynamoen din

Skrevet

Dynamoen er gull. Problemet er når den står lenge ubrukt.

Får sjekke om det kan være noe som tapper det først, så eventuelt bytte batteriet

• 4 weeks later...
Skrevet

Nå fant jeg løsningen dagen etter når jeg var ute i mørket... En av gutta hadde skrudd på leselyset bak. Genialt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...