Gå til innhold

M20B20 - Småfusk

Tommy89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

fikk endelig tatt fram E28'n i go'været i helga:)  samtidig kom jeg på det jeg hadde glømt siden i fjor sommer, bilen går å småfusker.

Dette merkes kun når man ligger på jevnt turtall med gasspedalen feks halvveis inn. Ved gasspådrag og litt turtall merkes ikke noe til dette.

Forsøkte å justere tenninga på den i går, men uten hell. Det står en klistrelapp i motorrommet med div info om motor og justering. Her står det at fordeleren skulle ligge på 26 grader ved 3000omdr. Justerte så til dette, men da var tomgangen altfor høy (1400-1500omdr). Prøvde ikke å kjøre bilen med dette for å se hvordan den oppførte seg da. Skrudde ned igjen til tomgangen var litt mer fornuftig (rundt 750-800omdr). Fordeleren lå da på ca 14 grader.

Plugger, fordelerlokk og rotor blei skifta i fjor. Bilen blei bedre, men fortsatt ikke helt 100%.

Kan jo såklart være noe annet som forårsaker dette, men jeg syntes at det kjennes ut som en tenningsfeil. Eventuelt kanskje en pluggkabel som jukser?

Er det noen som har noen tips til hva det kan være? eventuelt bekrefte at 26 grader faktisk stemmer?

Mvh Tommy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nei hadde vel ikke av no vakum gitt, skal vel ærlig innrømme at detta er ikke noe jeg har drivi mest med:p hehe

Er det noen spesiell slange som må taes av?

Stig:

Jeg prøvde så smått å sjekke etter falskluft i fjor, men uten å finne noe den gang. Men er kanskje verdt å gå over ei runde til å guffe på litt startgass å høre om det blir no forskjell noen steder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nei hadde vel ikke av no vakum gitt, skal vel ærlig innrømme at detta er ikke noe jeg har drivi mest med:p hehe

Er det noen spesiell slange som må taes av?

Stig:

Jeg prøvde så smått å sjekke etter falskluft i fjor, men uten å finne noe den gang. Men er kanskje verdt å gå over ei runde til å guffe på litt startgass å høre om det blir no forskjell noen steder:-)

er ikke alltid lett å få utslag med startgass, er egentlig best og gå nøye over slanger og spesielt da innsugsbelg er jo gjenganger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...