Tommy89 Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Hei, fikk endelig tatt fram E28'n i go'været i helga:) samtidig kom jeg på det jeg hadde glømt siden i fjor sommer, bilen går å småfusker. Dette merkes kun når man ligger på jevnt turtall med gasspedalen feks halvveis inn. Ved gasspådrag og litt turtall merkes ikke noe til dette. Forsøkte å justere tenninga på den i går, men uten hell. Det står en klistrelapp i motorrommet med div info om motor og justering. Her står det at fordeleren skulle ligge på 26 grader ved 3000omdr. Justerte så til dette, men da var tomgangen altfor høy (1400-1500omdr). Prøvde ikke å kjøre bilen med dette for å se hvordan den oppførte seg da. Skrudde ned igjen til tomgangen var litt mer fornuftig (rundt 750-800omdr). Fordeleren lå da på ca 14 grader. Plugger, fordelerlokk og rotor blei skifta i fjor. Bilen blei bedre, men fortsatt ikke helt 100%. Kan jo såklart være noe annet som forårsaker dette, men jeg syntes at det kjennes ut som en tenningsfeil. Eventuelt kanskje en pluggkabel som jukser? Er det noen som har noen tips til hva det kan være? eventuelt bekrefte at 26 grader faktisk stemmer? Mvh Tommy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Nå har jeg ikke justert tenning på m20, men på alle andre jeg har justert på så må man huske å ta av vakumet før man justerer. Husket du det? For vis ikke vil alt bli feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Falskluft ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 Hmm, nei hadde vel ikke av no vakum gitt, skal vel ærlig innrømme at detta er ikke noe jeg har drivi mest med:p hehe Er det noen spesiell slange som må taes av? Stig: Jeg prøvde så smått å sjekke etter falskluft i fjor, men uten å finne noe den gang. Men er kanskje verdt å gå over ei runde til å guffe på litt startgass å høre om det blir no forskjell noen steder:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Hmm, nei hadde vel ikke av no vakum gitt, skal vel ærlig innrømme at detta er ikke noe jeg har drivi mest med:p hehe Er det noen spesiell slange som må taes av? Stig: Jeg prøvde så smått å sjekke etter falskluft i fjor, men uten å finne noe den gang. Men er kanskje verdt å gå over ei runde til å guffe på litt startgass å høre om det blir no forskjell noen steder:-) er ikke alltid lett å få utslag med startgass, er egentlig best og gå nøye over slanger og spesielt da innsugsbelg er jo gjenganger her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 Den er det ja, da ska jeg gå litt nøyere til verks en kveld å plukke fra hverandre og se godt over:-) takker for tips så langt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Du justerte fordeler riktig men da ble tomgang høyere? Skrudde du da på fordeler for å få riktig tomgang? På E30 er det en tomgangsjusteringsskrue på innsuget. Rett over toppdeksel. Den man justerer tomgang med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå