fuel2go Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Hei! Trenger litt hjelp her, har 3 veldig irriterende men ikke så alvorlige problemer med min 00" E46 Coupe Problem nr 1: Knirkelyd da jeg svinger til Høyre, høres veldig godt innvendig i bilen, men også utvendig. Kommer og går, spesielt etter bilen er varm. Problem nr 2: ABS og ASC lyser innemellom, alstå de kobler seg ut. Rett før de kobler seg ut kommer det en veldig rar elektronisk lyd, også lyser det. Dårlig kontakt noen steder? Problem nr 3: Førerdøra sitter veldig hardt, alstå jeg må bruke bra med krefter for og få den opp, prøvd og sprøyte masse olje inni der, men sitter fortsatt like hardt da jeg skal ta den opp. Begynte i vinter og har bare blitt værre. Håper noen kan hjelpe meg med disse problemene!
morty92 Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 nr 2: tipper det er abs føler/sensoren bak tipper bak venstre, det er ganske normalt.. har byttet 2 ganger på min e46 Ta en diagnose så finner de ut av det nr1: kan være mye..
CrZyWiz Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Nr 2: Sensor eller abs sentral. Nr 3: Slitte glidestykker i åpningsmekanismen.
fuel2go Skrevet April 2, 2014 Forfatter Skrevet April 2, 2014 Skal ta en titt på døren! takk Men er abs sensor defekt, med tanke på at den fungerer innemellom?
rekorden Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Hvis speedometeret fortsatt fungerer er det nok ikke den venstre bak. En diagnose vil fort spare deg for mye penger og arbeid.
CrZyWiz Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Skal ta en titt på døren! takk Men er abs sensor defekt, med tanke på at den fungerer innemellom? Tviler på at det er selve sensoren da, men du kan sjekke at ledning og kontakten til sensoren ser hel og pen ut. Visst du ikke finner feilen der, så burde du ta diagnose. Er ikke utenkelig at det er noe litt mer alvorlig i ABS systemet da, f.eks styreenheten. Endel tyske biler hadde litt plunder med de på slutten av 90 tallet.
morty92 Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 første gangen til meg så skjedde det av og til, varte ca i 1-2 dager, så ble det borte i ca 1 mnd, og etter 1/2 år så ble det mye værre
fuel2go Skrevet April 22, 2014 Forfatter Skrevet April 22, 2014 Knirking kommer fra bærekulene, så må vell bytte de. Men holder det med og bytte disse? http://www.schmiedmann.no/no/bmw-e46/912-nytt?produkt=31126783376 Eller må jeg bytte heler bærearmen. Og ang dørhåndtaket, får det nesten ikke opp lenger. Må jeg bytte hele låsekassen eller får jeg kjøpte glidestykker?
Albino Skrevet April 22, 2014 Skrevet April 22, 2014 Ang. dørhåndtaket. Mener det er over "låsekassen" det skal være en svart plasplugg som du kan nappe ut. Bak er den en umbrakoskrue. Stram den så mye du klarer, etter det er dørhåndtaket MYE bedre! Slet litt med håndtakene på min egen coupe helt til jeg stramma de skruene!
Thundercoil Skrevet April 22, 2014 Skrevet April 22, 2014 Hvis det er bærekulene som er gåen, må du bytte hele bærearmen. Den foringen du linker til trees på enden av bærearmene.
fuel2go Skrevet April 22, 2014 Forfatter Skrevet April 22, 2014 Hvis det er bærekulene som er gåen, må du bytte hele bærearmen. Den foringen du linker til trees på enden av bærearmene. Ok! takk for hjelpen!
fuel2go Skrevet April 22, 2014 Forfatter Skrevet April 22, 2014 Ang. dørhåndtaket. Mener det er over "låsekassen" det skal være en svart plasplugg som du kan nappe ut. Bak er den en umbrakoskrue. Stram den så mye du klarer, etter det er dørhåndtaket MYE bedre! Slet litt med håndtakene på min egen coupe helt til jeg stramma de skruene! Ok, det skal jeg absolutt prøve, hadde vært mye lettere det enn og bytte hele kassen:) Edit: var og sjekka den nå, skrua var helt løs, har ikke torx sett akkurat her jeg er nå men skal få strammet det fortest mulig, krysser fingra for at det blir bra !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå