Gå til innhold

BMW X1 20Da kjøpt.


Anbefalte innlegg

Interessant!

 

Vurderer nå X1 opp mot Mazda CX-5, som er en sterk kandidat til ny bil hjemme.

Bagasjerommet i X1 er noe mindre på papiret, men spørsmålet er om det har noe å si i praksis. Om en uansett egentlig må ha skiboks.

 

Vi har 2 barn i barnesete og det med kortere sittepute bak var faktisk noe jeg ikke har tenkt over.

Gjort deg noen flere tanker etter litt bruk?

 

Dessverre er nye X3 for dyr fortsatt, og eldre X5, med 50/50 for at girkassa ryker er ikke så interessant det heller, selv om det EGENTLIG hadde vært stas.

Jeg var der du er nå space.

For ordens skyld, snakker du om E53 eller E70?

Jeg kom hvertfall ifra en jålete E61, men ville ha en mer "bruksbil", sitte noe høyere og ha X-drive.

:-)

Ironisk men Gammer'n har en CX-5 med bensin.

Vel, for å ta det positive først, den er større enn X1, men bensinmotor uten turbo er i disse dager meningsløst mener jeg.

Så det er fryktelig tannløst!

Interiøret er ok, utvendig ok, plassen er fin til en familie på 4.

Automatkassen var begredelig, og kjøreopplevelsen var trist.

Jeg personlig klarer ikke sette meg inn i en slik bil hver dag, det var/er ikke noe alternativ, jeg kjenner jeg dør litt innvendig hver dag av inntrykkene og følelsen den gir.

Dieselen har jeg ikke prøvd.

Selv så satt jeg med to valg til slutt, 09 E83, men siden jeg har hatt preface E83 tidligere, og disse kostet det samme som E84, så var valget enkelt.

Sistnevnte er en langt mer moderne bil, E9* vs E46,moden trekker også like mye.

Den er nøktern, halvtrang, men gjør jobben på en bra måte.

Best av alt, den byr på en morsom og aktiv kjørestil, helt ulikt en tradisjonell SUV, og nærmere en E9*.

Har prøvd 18d og har selv 20d, fungerer meget bra!

Jeg har som deg 2 barn, ei jente på snart 3, og en gutt som blir 7 år.

X1 karakteriseres jeg som en smart bil, den er kompakt, men for barn med nettopp den korte sittedyna, sitter barna utmerket der bak.

Den er selvsagt trangere og smalere enn mye annet, men er det barn du skal ha der bak, tror jeg de vil trives.

Bagasjerommet har jeg hittil ikke hatt trøbbel med ifht plassmangel, men en takboks står på lista.

Prøv en X1 en helg, det er relativt mye fornuftig BMW for pengene, så lenge du er komfortabel med plassen og de begrensningene som det kan gi.

Den skal også, siden den er basert på E9* være en driftsikker bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott presentasjon :)

Prøvekjørte en xdrive 18d i sta. Fin bil å kjøre. Nydelig interiør med brune skinnseter, alulister og svart taktrekk. Navi, største stereo osv. Manglet panoramatak og hengerfeste.

Taket er ikke krise, men hengerfeste hadde vært gunstig til sykkelstativ, og tilhenger noen ganger.

Er det mulig å ettermontere hengerfeste og til hvilken pris?

Har du sjekket pris på takboks? Hva ligger stativer og boks på ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott presentasjon :)Prøvekjørte en xdrive 18d i sta. Fin bil å kjøre. Nydelig interiør med brune skinnseter, alulister og svart taktrekk. Navi, største stereo osv. Manglet panoramatak og hengerfeste. Taket er ikke krise, men hengerfeste hadde vært gunstig til sykkelstativ, og tilhenger noen ganger.Er det mulig å ettermontere hengerfeste og til hvilken pris?Har du sjekket pris på takboks? Hva ligger stativer og boks på ca?

Flott presentasjon :)Prøvekjørte en xdrive 18d i sta. Fin bil å kjøre. Nydelig interiør med brune skinnseter, alulister og svart taktrekk. Navi, største stereo osv. Manglet panoramatak og hengerfeste. Taket er ikke krise, men hengerfeste hadde vært gunstig til sykkelstativ, og tilhenger noen ganger.Er det mulig å ettermontere hengerfeste og til hvilken pris?Har du sjekket pris på takboks? Hva ligger stativer og boks på ca?

Ang panoramatak, dette er endel mindre enn hva du finner i E9*.

Har det selv. Hengerfeste går selvsagt ann å ettermonterte.

Regn med mellom 8-12.000.- avhengig av hvilken løsning du velger.

Valgte det selv, avtagbart, kostet meg 10.000.-.

Ifht takboks så tror jeg du kommer langt med ca 5 lapper, litt avhengig av preferanser.

Men har ikke satt meg så inn i det pr idag ennå.

Får plass bak meg selv jeg også, men sitter helst foran :-)

En liten greie, enkelte barneseter er brede, det kan derfor bli vanskelig og trangt å få på sikkerhetsbelte.

Dette grunnet X1 er smal, dette kan løses ved å kjøpe en lenger utløser, som da stikker lenger opp av sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøpte bilen brukt og ettermonterte hengerfeste? Hvor gjorde du det? 10.000 kan funke, om det blir mer er det litt kjipt. Ser Haagen.no selger, men det er klart jobben koster litt. Må vel av med bakfanger osv, som sikkert tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøpte bilen brukt og ettermonterte hengerfeste? Hvor gjorde du det? 10.000 kan funke, om det blir mer er det litt kjipt. Ser Haagen.no selger, men det er klart jobben koster litt. Må vel av med bakfanger osv, som sikkert tar litt tid.

Jeg har en eminent selger (Bård) lokalt her på Billa bil i Skien, jeg valgte bilen, de hentet den inn, fikk montert hengerfeste og annet som jeg anså som "nødvendig".

Tok min gamle bil i innbytte og fikk en bedre pris for den der enn hos andre aktører.

Vil du ha flere opplysninger send meg en pm.

Har også montert hengerfeste i etterkant tidligere.

Bestilte et westfalia hengerfeste ifra auto trio, (BMWCCN har bra rabatt der) og fikk en lokal menkonomen til å montere det på en E91.

Hele herligheten kostet med ca 8500.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart. Lønner seg å kjenne folk!

 

Så mekonomen ble ikke grinete på at du kom med egne deler? Det er jo bra.

Sant å si, er det første og eneste gangen jeg brukte et Menkonomen verksted, så kanskje jeg hadde flaks?

Hva slags model sikter du deg inn på Space?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 18d eller 20d, avhengig av utstyr ellers egentlig. har ikke noe i mot minste motoren. Det er uansett ikke noen racerbil, og går uansett helt ok. (og en liten tuningboks gir jo +60NM og 50Hk, om en skulle ønske det.)

 

Men nå tenker jeg litt på X3 også (F25), men da må jeg presse økonomien litt. (Tømme sparekonto litt mer enn ønskelig, i tillegg til lånet). I tillegg har da bilen gått ca 150k-180k istedet for 50k-100k.

 

Men X3 er kanskje en bil som er mer gunstig. Færre kompromisser mtp plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 18d eller 20d, avhengig av utstyr ellers egentlig. har ikke noe i mot minste motoren. Det er uansett ikke noen racerbil, og går uansett helt ok. (og en liten tuningboks gir jo +60NM og 50Hk, om en skulle ønske det.)

Men nå tenker jeg litt på X3 også (F25), men da må jeg presse økonomien litt. (Tømme sparekonto litt mer enn ønskelig, i tillegg til lånet). I tillegg har da bilen gått ca 150k-180k istedet for 50k-100k.

Men X3 er kanskje en bil som er mer gunstig. Færre kompromisser mtp plass.

F25 er en mer premium bil med mer plass en E84.

Førstnevnte er også mer moderne.

De har sunket ganske bra i pris det siste kvartalet. Og jeg forventer at den trenden fortsetter mtp LCI modellen sitt inntog i disse dager.

Det gjør det kanskje litt vanskelig å "treffe" en fornuftig pris pr idag kanskje?

Jeg kommer nok til å handle F25 selv, men neppe før om et år. Da vil man velge og vrake i fornuftige X3'er til rundt 400k.

Personlig vil jeg gjerne ha bensin neste gang, aller helst en N20, mao 28i, glimrende motor.

Valgets kval space :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...