Super1 Skrevet April 4, 2014 Skrevet April 4, 2014 Hei,, jeg har h7 pærer som er stygge som gul. Har liggende et par med d2s xenon 6000k og tenker å sette på de enn å kjøpe xenonkit. Er det noen som vet hvordan jeg kan få satt gjort en bytte fra h7 til d2s? Overgang? Kan jeg bytte den h7-kontakten eller andre ideer? Har slik kontakt nå. Bil: e46
Hpi Skrevet April 4, 2014 Skrevet April 4, 2014 Du kan ikke koble ei D2S pære på en 12V H7 utgang. D2S er ei Hid pære som krever høyspent for å tenne mao en ballast som følger med i xenon kit.
Clevion Skrevet April 4, 2014 Skrevet April 4, 2014 Som Hpi sier, så må du ha ballaster for å i det heletatt få strøm til HID pærene. Eneste løsninga di er å kjøpe xenon-kit. Eller kjøpe deg xenonlook h7 pærer, men de er som oftest dårlig kvalitet eller lystyrken ikke er helt som vanlig halogen pærer er.
Rune Teien Skrevet April 4, 2014 Skrevet April 4, 2014 kjøp deg et sett med philips x tremme visjon som er topp pæra til philips i h 7 da får du bra lys vanlig halogen pære blir gule grå og lyser dårlig når gløde tråen blir brent og soter i glasset i pæra
Super1 Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Hmm trodde alt var mulig... med å kjøpe slags overgang el no. men Hvis jeg skal kjøpe xenon kit, må det være h7 pærer på den å eller kan det være d2s? Er ebay xenon greie? Evt noen andre billig sted man får kjøpt det
Clevion Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Vis du kjøper fra ebay kan du like godt stikke på biltema
Hpi Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Er dette nærlys eller fjernlys? Hvis det er nærlys så er det forbudt og det lyser i øst og vest slik at du blender alle du treffer. Skal du ha xenon i nærlys skal det være linselys med automatisk høydejustering og spyling. Sondre92 reagerte på dette 1
Super1 Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Det er for nærlys. Har høyde regulering og spyler, men ikke linse foran.
Super1 Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 må xenon kit være med h7 pærer? eller kan de være d2s å?
Sjøbuse Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Skal du ha xenon kit i en H7 lykt må du ha H7 kit. Men dette er ikke lov. Heller ikke lovlig i fjernlys eller tåkelys. For at dette skal være lovlig må følgende ting være på plass. Høydejusteringen MÅ være automatisk justerbar og ikke manuell med bryter inne i bilen der du selv justerer. Lyktene MÅ være typegodkjent for xenon (halohen lykter er ikke det) Bilen MÅ ha lyktespyling. Siden du ikke har linselyktes så vil nok ikke lysbildet du får bli bra. Og de du møter på veien vil nok bli blendet av et jævlig lyshav i trynet. Jeg hadde xenonkit i en bil med linser der alt var justert riktig og det ikke plaget noen på veien. Dette ble likevel pirket på i en kontroll og bilen fikk visning.
Super1 Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 Så da får jeg ikke satt på xenon lovlig med mindre jeg bytter hovedlyktene ? Kan jeg da heller montere på hvite angel eyes i parklysa
Sjøbuse Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Nei. Du får ikke godkjent xenonkit på bil. Er vel også svært få kit som er godkjente for bruk på vei. Om det finnes noen i det heletatt. Hvite AE kan du montere. I teorien er vel heller ikke det lovlig. Men har aldrig hørt noe få problem med det på en E39. Jeg hadde dette på min forrige 728 og min nåværende 740 monterte jeg gule.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå