Bjøba Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Hei. Er det noen som kan fortelle meg hvorfor motoren bruker mye olje? Dette kan umulig vere normalt. Er ingen utvendig lekkasje. Dette er en E39 2001 mod. 525i. Gått ca 250000 km. Takker for fornuftige svar.
Kjexx Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Sliten motor vel. Stempelringer og ja i bunn og grunnn alle mekaniske tetninger.. sikkert ikke fulgt servicer. Sent from the future.
Bjøba Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 Sliten motor vel. Stempelringer og ja i bunn og grunnn alle mekaniske tetninger.. sikkert ikke fulgt servicer. Sent from the future. Mistanken om ikke fulgt servicer er til stede, ja. Tett vivhusventilasjon? Hva er det? hehe
Bjøba Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 Sliten motor vel. Stempelringer og ja i bunn og grunnn alle mekaniske tetninger.. sikkert ikke fulgt servicer. Sent from the future. Og i tillegg så lukter det noe svidd etter bare litt akselerasjon og oppbremsinger.... Litt aggressiv kjøring mao. Ikke bra!
camxer Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Sett på om motoren har synlige tegn etter lekkasje? Gåen toppdekselpakning kan jo skape både ekkel lukt og oljeforbruk. Edit: Gåen toppdekselpakning kan også forårsakes av tett veivhusventilasjon, så ville ha sjekket den om pakningen er gåen.
Bjøba Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 Sett på om motoren har synlige tegn etter lekkasje? Gåen toppdekselpakning kan jo skape både ekkel lukt og oljeforbruk. Edit: Gåen toppdekselpakning kan også forårsakes av tett veivhusventilasjon, så ville ha sjekket den om pakningen er gåen. Ikke utvendig olje lekkasje som jeg kan se.....
bjalle Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Du sa det lukter svidd etter hard kjøring,kan være toppdeksel som lekker og drypper på manifold,vanlig feil på på e39 begynn der og sjekk plugghullene for olje osv.er oljeservicer fulgt så skal det normalt ikke være synlig oljeforbruk på peilepinnen etter 1000 mil.har min tredje E39 nå som ikke bruker olje mellom skift,mulig jeg har vært heldig.
Bjøba Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 Du sa det lukter svidd etter hard kjøring,kan være toppdeksel som lekker og drypper på manifold,vanlig feil på på e39 begynn der og sjekk plugghullene for olje osv.er oljeservicer fulgt så skal det normalt ikke være synlig oljeforbruk på peilepinnen etter 1000 mil.har min tredje E39 nå som ikke bruker olje mellom skift,mulig jeg har vært heldig. Ok. Takk for svaret. Sjekke litt, ja.
Bjøba Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2014 Skiftet oljefilterhus- og toppdeksel-pakningen. Da er alt ok. Bruker nå også delsynt. olje....
bjalle Skrevet Oktober 19, 2014 Skrevet Oktober 19, 2014 Delsynt går vel bra hvis du skifter olje ofte,anbefaler å bruke en fullsyntetisk LL01 bmw godkjent olje,så renser den motoren bedre mellom oljeskift og får mindre sjangs for problem med veivhusventilasjon i kulda. Bjøba reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå