Xabi888 Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 Hei, jeg har en bmw 520 dat lci 2009 modell (juni)Jeg vil spille av musikk å da, sånn at jeg kan forandre med knappene på rattet og se titlene på skjermen.Jeg har aux utgang bak (standard på alle e61?) og usb inngang i hanskerommet.Jeg tenker da på f.eks spotify fra min iphone5s.Har funnet denne, kan jeg koble denne inn i hanskerommet og bruke tlf på bluetooth og at den fungerer på ratt/skjerm?http://www.dx.com/p/bluetooth-v2-0-edr-usb-drive-audio-receiver-w-3-5mm-audio-male-to-male-cable-black-163694#.U0MRvVfDVbwHer er utstyrlista mi:S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet preparationS615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Extended BMW Online InformationS616A BMW ONLINE BMW OnlineS620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice controlS633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, BusinessS676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker systemS698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVDS6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServicesS6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control, TeleservicesS704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspensionS710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheelS715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics packageS760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow lineS761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazingS775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthraciteCodeDescription (interface)Description (EPC)P7A7A INNOVATIONSP.+COMFORTP.I.V.M.EDITIO Innovation package+Comfort p.+EditionsP7MFA EDITION SPORT Sports EditionS7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Professional/m.-ph.prep. BluetoothL801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANYS863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List EuropeS879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, GermanS8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation controlS8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec.Har søkt og sett litt rundt, men forstår ikke alt, av cic, og koder, etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 Alt står i denne tråden, men nei, du kan ikke benytte USB-inngangen i hanskerommet til dette. Det du derimot kan bruk den til er å importere musikk innpå bilens harddisk fra en USB minnepinne. En annen ting du kan gjøre er å plugge USB-dingsen du linker til i en vanlig USB-billader, og så aux-ledningen inn i aux-kontakten, men du vil aldri kunne styre musikk fra rattet og/eller få opp musikkinformasjon med den dingsen der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xabi888 Skrevet April 8, 2014 Forfatter Share Skrevet April 8, 2014 Alt står i denne tråden, men nei, du kan ikke benytte USB-inngangen i hanskerommet til dette. Det du derimot kan bruk den til er å importere musikk innpå bilens harddisk fra en USB minnepinne. En annen ting du kan gjøre er å plugge USB-dingsen du linker til i en vanlig USB-billader, og så aux-ledningen inn i aux-kontakten, men du vil aldri kunne styre musikk fra rattet og/eller få opp musikkinformasjon med den dingsen der. Hvilken snap in adapter kan jeg da kjøpe til min, er det vits med media snap in for min del? Da kan jeg streame musikk, samt styre fra rattet og lese i skjermen? Min iphone 5s er koblet opp via bluetooth nå og brukes via bilen til samtaler etc.. men om jeg kjøper snap in media så kan jeg lade, samt ringe og høre/styre musikk fra tlf/spotify eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 En snap in-adapter vil kun lade telefonen, ingenting annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xabi888 Skrevet April 8, 2014 Forfatter Share Skrevet April 8, 2014 En snap in-adapter vil kun lade telefonen, ingenting annet. Okei, har prøvd å lest inne på din post, men forstår ikke helt. Hva må jeg gjøre får å få det til da? Sånn jeg har forstått det, har jeg cic (ikke sikker, men ut ifra utstyrslisten min, og beskrivelser over tror jeg det) Jeg har å en usb i hanskerommet som jeg kan lagre å laste inn musikk med, og en aux kabel som jeg kan sette inn i tlf å på den måten få spotify på anlegget, men da kommer det ikke opp på skjermen å heller ikke mulig å bruke rattets knapper om jeg har forstått det rett. Så hvordan får jeg spotify på anlegget. Det burde være rå uten koding å etc på en 2009 modell bmw med flust av ekstrautstyr og stor navigasjon å stor hifi pakke, å bluetooth å heile pakka, t å me internett står det vel i utstyrslista uten at jeg hverken har prøvd eller sett. Noe jeg kan kjøpe ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Du må kjøpe deg en tilleggsmodul, enten original eller uoriginal. Hadde bilen din hatt mulighet til dette fra fabrikk hadde den hatt tilvalget 6FL, samt en "mulf2hi" bluetooth-modul. Et alternativ til denne er å ettermontere "combox" som i tillegg vil gi deg muligheter for bluetooth-streaming av musikk, samt andre finesser som internett, BMW apps osv. Ettersom denne aldri ble levert originalt til disse bilene, er det ikke helt rett frem å montere, men det er ingen umulighet. Et siste alternativ er å velge en uoriginal løsning fra f.eks. Dension e.l. Disse kan du få me alle mulige funksjoner. Prismessig vil disse ligge noenlunde likt, men combox kan kreve en software-oppdatering, som kan koste litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xabi888 Skrevet April 11, 2014 Forfatter Share Skrevet April 11, 2014 Kan jeg f.eks laste ned en film eller musikkvideo eller noe og ha den på minnepennen og se den på skjermen i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå