blckwtr Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Jeg skulle skifte bryteren, men kontakten sitter mellom glassluka og resten av bagasjelokket. Når jeg skal ta av plastikken på innsiden av stor luke, er det i tillegg 2 skruer som sitter bak glassluka, dermed får jeg ikke løsnet denne heller. Jeg trenger hjelp, hva gjør jeg? Hvordan får jeg åpnet glassluka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Denne du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morkan Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Du må stikke hånden inn imellom plastdeksel og bakluke, sette et skrujern inn i et spor bak på låsen til glassluken som får glassluken til å "poppe" opp. Har ingen link men det ligger en DIY på http://forums.5series.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Hei, dette skjedde: Jeg kuttet ledningene til bryteren for å se om jeg fikk kortsluttet kretsen som gjorde at luka poppet opp, noe den ikke gjorde Dermed klippet jeg ledningene helt av, slik at de ikke var i veien for den nye bryteren som skulle på, slik at jeg fikk montert på viskeren etc. Helt ut av det blå, når jeg klippet ledningene, så poppet glassluka opp?! Antageligvis, tenkte jeg, at kretsen sluttet gjennom tanga, og at det var ledningsbrudd på det som har ligget i klem... OK, nå tenkte jeg det bare var å fjerne dekselet bak, på innsiden av glassluka og få på plass ny bryter, noe jeg gjorde Når bryteren var sånn noenlunde festet, skulle jeg teste luka, da virket ikke driten!!! SÅ: nå stor ny bryter montert fast, og dekselet bak viskeren, på innsiden av luka ligger i garasjen, siden jeg ikke får åpnet luka igjen... Er det da ledningsbrudd? Er det noen mulighet for å få åpnet luka, slik at jeg kan dobbeltsjekke om bryteren kortslutter, med et multimeter? Morkan? Mvh Tommy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morkan Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Pm sendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morkan Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Hei igjen, fant den DIY'n jeg pratet om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Om bilen nærmer seg 100kkm så er det nok ledningsbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blckwtr Skrevet April 10, 2014 Forfatter Share Skrevet April 10, 2014 Takk, Morkan, for gode innspil... Jeg skal se om jeg får tid å se på dette i helgen... Er det noen som vet hvordan dekslene på innsiden av glassluka, på sidene og toppen fjernes uten at det knekker? Må man av med "hoveddekselet" bak metalluka først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå