Gå til innhold

Mikro-bryter på glassluke E61

blckwtr
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skulle skifte bryteren, men kontakten  sitter mellom glassluka og resten av bagasjelokket. Når jeg skal ta av plastikken på innsiden av stor luke, er det i tillegg 2 skruer som sitter bak glassluka, dermed får jeg ikke løsnet denne heller. Jeg trenger hjelp, hva gjør jeg? Hvordan får jeg åpnet glassluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette skjedde:

• Jeg kuttet ledningene til bryteren for å se om jeg fikk kortsluttet kretsen som gjorde at luka poppet opp, noe den ikke gjorde
  • Dermed klippet jeg ledningene helt av, slik at de ikke var i veien for den nye bryteren som skulle på, slik at jeg fikk montert på viskeren etc.
  • Helt ut av det blå, når jeg klippet ledningene, så poppet glassluka opp?! Antageligvis, tenkte jeg, at kretsen sluttet gjennom tanga, og at det var ledningsbrudd på det som har ligget i klem...
  • OK, nå tenkte jeg det bare var å fjerne dekselet bak, på innsiden av glassluka og få på plass ny bryter, noe jeg gjorde
  • Når bryteren var sånn noenlunde festet, skulle jeg teste luka, da virket ikke driten!!!
  • SÅ: nå stor ny bryter montert fast, og dekselet bak viskeren, på innsiden av luka ligger i garasjen, siden jeg ikke får åpnet luka igjen...
  1. Er det da ledningsbrudd?
  2. Er det noen mulighet for å få åpnet luka, slik at jeg kan dobbeltsjekke om bryteren kortslutter, med et multimeter? Morkan?

Mvh

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Morkan, for gode innspil... Jeg skal se om jeg får tid å se på dette i helgen... Er det noen som vet hvordan dekslene på innsiden av glassluka, på sidene og toppen fjernes uten at det knekker? Må man av med "hoveddekselet" bak metalluka først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...