330iii Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Hei. Har et lite problem med at det smeller fra girkassa eller noe når jeg girer. Merker det bare fra 1-2 giret og fra 2-3. Det smeller bare hvis jeg drar den langt på turtallet og girer med en gang, men hvis jeg slipper gassen litt først så smeller det ikke når jeg dytter inn clutchen. Noen som vet hva dette kan være? Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Foringen som holder diffen oppe? Ikke uvanlig det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330iii Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Okay. Hvor får man kjøpt det? Håper ikke det er altfor dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Ikke dyrt nei, men helvetes jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 ikke utenkelig at en 330i klarer å slite ut de foringene nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansErik Skrevet April 15, 2014 Share Skrevet April 15, 2014 Hadde selv samme symptomer på min 320i og synderen var den bakre diff-foringen, et vanlig problem så vidt jeg vet. På min var det sprekk i gummien over og under bolten, var ikke helt enkelt å se hvis man ikke ser nøye. Foringen koster vel ca 300 tror jeg, fikk en pris for bytte på Strandveien Auto på ca 5000 kr tror jeg, er noen timers jobb. Men jeg vil ikke si at det er en helvetes jobb hvis du skaffer deg ordentlig pressverktøy for å få inn og ut foringen. Den bakre foringen har nemlig en tendens til å ruste skikkelig fast. Du finner en fin DIY her http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=521636 Har pressverktøy for både den bakre og fremre foringen som jeg kan tenke meg å selge. Bare å sende PM hvis du er interessert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330iii Skrevet April 26, 2014 Forfatter Share Skrevet April 26, 2014 Oja, nei har nok ikke bruk for det, da jeg kjenner noen som har det. Men takk for info, håper det er denne som er gåen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå