Malijandro Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Satt på nye sommerfelg med nye dekk. Kjøpt fra GS-bildeler. Bilen begynner å riste når jeg kommer opp i hastighet mellom 80-100 km/t, noen som har peiling på hva det kan være?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malijandro Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Er snakk om en E38 med 20" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Sikkert dårlig balansert, rister det i rattet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malijandro Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Det rister i rattet ja, men slutter å riste når jeg over 100 km/T. Gs som har montert og balansert dekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Be de om å balansere på nytt, er nesten 100% sikker på at det blir borte da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malijandro Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 Hmm, får prøve på det. Burde jeg ta firhjuls kontroll på den?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Typisk urunde dekk hvis det vibererer i passasjerstolen og ikke i ratt,kjenner du det i rattet er det sannsynligvis balansering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet April 9, 2014 Share Skrevet April 9, 2014 Hmm, får prøve på det. Burde jeg ta firhjuls kontroll på den?... Har du senket den eller har et mystisk slitemønster på dekka så ja, men det hjelper nok ikke noe mot at det vibrerer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malijandro Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 I fjor hadde jeg synlig slitasje på innsiden (bakdekka).. da var det på 19", så tror jeg må ha det firehjulskontroll i år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Jeg har erfart BMW som ekstremt sensitive for høydekast i dekk og felger og vært plaget med dette selv med kvalitetsdekk på skikkelige originale felger. Noen få millimeter er nok. Det er vel dessverre også en viss korrelasjon mellom pris og kvalitet. Du får ikke BMW-kvalitet til prisen av en Lada. I første runde ville jeg prøvd en avbalansering og be de som gjør det om å sjekke for høydekast i samme slengen. Sjekk ellers om du trenger sentreringsringer på felgene. Kjenner ikke navdiameter på E38, men BMW har brukt både 72,5 mm og 74,1 mm. Dersom navene dine er 72,5 og felgen er 74,1 bør du ha sentreringsringer for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 I fjor hadde jeg synlig slitasje på innsiden (bakdekka).. da var det på 19", så tror jeg må ha det firehjulskontroll i år. Kjører du med negativ camber? Isåfall vill de jo slite litt mer på innsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malijandro Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Rister både på rattet, og passasjer sete.. Hele bilen riste.. Leverte felgene på avbalansering, men han mannen mente jeg hadde gående bærearmer bak.. Begge sider..Når han senket bilen ned, så sklei felgene utover.. de satt ikke rett ned.. hvis dere skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 da skal det ikke riste i rattet, gå over nøye ang casterstag foring forran er jo en kjent synder på alt av eldre bmw, nå veit jeg ikke om det er tannstang eller styresnekke på e38 men uansett tannstang=styreledd osv snekke= da har jeg ofte vert borti en litt heftig risting pågs hjelpesnekka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malijandro Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Hmmm, du må muligens prøve å fortelle meg hva Casterstang er fornoe.. Er ikke så flink med delenavn.. Har du eventuelt bildet av det =)?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå