Robin1495 Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Hei Har akkurat bytta ut sveisa diff på min e36 320i og satt inn en brukt orginal en, men når man skal sette igang kommer det er nokså kraftig "dunk" fra bakakselen, noe jeg tror er diffen.. Den kommer også når man skifter gir/bruker clutchen ved kjøring.. Jeg har jekka den opp bak og etterstramma alt av skruer, og når jeg vrir hjulet frem og tilbake med litt kraft, er lyden der litt forsiktig... Trenger hjelp med hva dette kan være! Takk
warg Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Hei, du er nok nesten nødt til å gå over drivlinjen din å se etter slark i ledd. Er en foring som ofte er oversett og den ligger ca midt på drivakslingen festet i karosseri, blir denne foringen svekket har akslingen en tendens til å slå i karosseriet når man bytter gir.
Robin1495 Skrevet April 13, 2014 Forfatter Skrevet April 13, 2014 Okei, den har hatt sveisa sperre tidligere, så noe kan ha gått i stykker! Takk for svar, så skal jeg kikke nærmere til uka!
RF91 Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Om alt annet ser bra ut så må du se etter "subframe disaster". Det er når festene i gulvet til diffen har revna. Google it om du er i tvil
Robin1495 Skrevet April 14, 2014 Forfatter Skrevet April 14, 2014 Om alt annet ser bra ut så må du se etter "subframe disaster". Det er når festene i gulvet til diffen har revna. Google it om du er i tvil
Robin1495 Skrevet April 14, 2014 Forfatter Skrevet April 14, 2014 Æsj, den feilen vil jeg ikke ha! Ser ikke noe unormalt der, så satser på at ting er bra, hehe
warg Skrevet April 14, 2014 Skrevet April 14, 2014 traversforinger ? Det er jo ett godt forslag, man kan merke at disse er gåen når det kjennes ut som at bilen kjører konstant i sidevind. Har også opplevd at selve foringen har løsnet fra hylsen den er vulkanisert i. Disse er lett å bytte med en god slegge Bare å legge en skims mellom så du ikke tar livet av foringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå