DStraX Skrevet April 15, 2014 Skrevet April 15, 2014 jeg kjøpte en 325 for en stund siden og tenkte jeg skulle begynne med drifting, men jeg har tilsynelatende ikke noen rev limit??har hatt den over 8000k noen ganger ved uhell, og selvom det høres fantastisk ut blir jeg litt bekymret når det har skjedd.skulle vell egentlig hatt sperra på 6500- 7000k noen som har peiling på hvordan man fikser det?
TRF Skrevet April 15, 2014 Skrevet April 15, 2014 Åpne ecu og se om det ikke står en uoriginal eprom (chip) der, evt om det kan se ut som den har vært tatt ut. Tipper det er der feilen ligger.
DStraX Skrevet April 15, 2014 Forfatter Skrevet April 15, 2014 Ser ut som den er chippa ja Hvordan får jeg justert på den? Må vell ha noe spessial verktøy?
TRF Skrevet April 15, 2014 Skrevet April 15, 2014 Synes det er veldig rart om dinan har gitt ut et produkt som ikke sperrer før 8000.. trolig bestilt til et prosjekt, eller så har noen vært inni og rota i ettertid. Det er ikke noe du får gjort selv, det må sendes inn til noen som kan mappe. Eksempelvis meg eller andre som driver med dette.
DStraX Skrevet April 15, 2014 Forfatter Skrevet April 15, 2014 hm, ok ,ja syntes å det var litt rart. har ikke noe sperre før 8000 hvertfall. hva vill det koste å få mappa den?
quandt1960 Skrevet April 15, 2014 Skrevet April 15, 2014 8000 er definitivt den mekaniske grensen for en M50/52 motor. egentlig 7500 men har hørt om folk som har justert den til 8000. Men så har du jo girkasse og å tenke på og alle bevegelige deler i drivverket. Men det er nok en lyd verdt å høre ja! Men det har ikke mye for seg for momentet ved det turtallet er boss grunnet mekanisk og varmetap. Motoren klarer ikke puste på det turtallet da den ikke er designet for det med det innsuget.
DStraX Skrevet April 16, 2014 Forfatter Skrevet April 16, 2014 større ventiler og hardere fjærer så vill det nokk funke ganske bra. men tviler på at det er noe serlig å hente. mye bedre med turbo eller noe sånt da egentlig. men når det er sagt trekker bilen min så og si akkurat like bra på over 7000 som den gjør rundt 5000. merker ikke noen gang at det dabber av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå