sm887 Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Hei!Merket litt risting i rattet i vinter. Dette ble mye verre etter jeg satt på sommerfelgene.Rattet rister i fart over 60kmt. Det rare er at det slutter å riste under bremsing. Noen ganger kan det plutselig slutte å riste i noen sekunder.Jeg har nettopp byttet bærebru forran, dempere (coilovers) og tatt 4hjulskontroll. Alle dekkene er nettopp balansertBmw 318is 1995Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Kast i bremseskiver. Søk!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Du mangler ikke sentrering på felgene? Sent fra min T18+ via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Da rister hele bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Da rister hele bilen..Hvordan kan det være kast i skiver hvis det slutter å riste under nedbremsing..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm887 Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 Kast i bremseskiver. Søk!! Kan det være kast i skivene hvis det forsvinner under bremsing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm887 Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 Du mangler ikke sentrering på felgene? Sent fra min T18+ via Tapatalk nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Da rister hele bilen.. Ikke nødvendigvis nei . Ligger ikke noe drit mellom felger og nav regner eg med. Så då er det bare å gyve løs me kubein og kjenne kor det svikter. Sent fra min T18+ via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Kan det være kast i skivene hvis det forsvinner under bremsing? Ved lite kast så vil skiven slå borti klossene på hver runde. Den er jo grei. Ved brems er det kontakt på hele runden. Kan være noe rist men mye mindre. Slik erfarte jeg det når min ristet pga dette. Er det mye kast vil hele bilen vugge ved brems.. Som sagt min erfaring og ikke fasit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm887 Skrevet April 23, 2014 Forfatter Share Skrevet April 23, 2014 Ved lite kast så vil skiven slå borti klossene på hver runde. Den er jo grei. Ved brems er det kontakt på hele runden. Kan være noe rist men mye mindre. Slik erfarte jeg det når min ristet pga dette. Er det mye kast vil hele bilen vugge ved brems.. Som sagt min erfaring og ikke fasit. okei, så det kan være en ide å skifte bremse skiver og klosser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Ville vært helt sikker på at alt av foringer i fremstilling er gode før jeg gikk på bremsene. Men har du kast så slites skiver og klossene fortere også. sm887 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Kast i felg??? Om det er kast i skivene så kjenner du det i bremsepedalen ved oppbremsing. kast i felg så kan det kjennes fra 60 kmt å opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm887 Skrevet April 24, 2014 Forfatter Share Skrevet April 24, 2014 Ville vært helt sikker på at alt av foringer i fremstilling er gode før jeg gikk på bremsene. Men har du kast så slites skiver og klossene fortere også. Klarte ikke å kjenne noe slakk noen plass hvertfall. Den gikk nettopp gjennom eu så dette burde vell være i orden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm887 Skrevet April 24, 2014 Forfatter Share Skrevet April 24, 2014 Kast i felg??? Om det er kast i skivene så kjenner du det i bremsepedalen ved oppbremsing. kast i felg så kan det kjennes fra 60 kmt å opp Godt mulig det. Men hadde samme risting med vinterdekk bare mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm887 Skrevet April 24, 2014 Forfatter Share Skrevet April 24, 2014 Kast i felg??? Om det er kast i skivene så kjenner du det i bremsepedalen ved oppbremsing. kast i felg så kan det kjennes fra 60 kmt å opp Godt mulig det. Men hadde samme risting med vinterdekk bare mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå