Gå til innhold

Risting i ratt - E36

sm887
 Share

Anbefalte innlegg

Prøv på noen sommerfelger du vet er rett og med avbalanserte dekk og puss lett over alle kontaktflatene så der ikke e noe drit.

Så må det være rett str. På navet så de får styring.

Hvis d då fortsatt rister er d ihvertfall ikke felgene, men har liten tro på at det er bremsene for då rister det i99% av tilfellene mest/kun ved nedbremsing og du vil kjenne om det er de ved å bruke litt forskjellig trykk på bremsepedalen.

Vil høre og kjenne om den bare tar i litt av bremseskiven hvis du så vidt er på pedalen.

Sent fra min T18+ via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har funnet ut at jeg har litt kast i dekkene, så har bestilt nye dekk. Men prøvde et par andre felger (originale bmw felger) men hadde samme risting bare mindre. 

Har også oppdaget at ristinga kan forsvinne innimellom. 

Hørte en liten dunke lyd når jeg dreier på rattet frem og tilbake, så regner med at det er slakk en plass.

Noen som har en ide om hvor det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakk i styreleddet kanskje? Sjekk både indre og ytre styreledd, skal ikke være slakk i det hele tatt. Stabstag kan og lage problemene som du nevner.

Når du bytta bærearm, bytta du også de runde runde foringene som er festet i bærearmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakk i styreleddet kanskje? Sjekk både indre og ytre styreledd, skal ikke være slakk i det hele tatt. Stabstag kan og lage problemene som du nevner.

Når du bytta bærearm, bytta du også de runde runde foringene som er festet i bærearmen?

Kan ikke kjenne slakk i styreledd med hendene hvertfall, men tenker også at det må være noe sånt ja.

Byttet bærearm for en måned siden, og da ble

foringene også byttet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har byttet bremseskiver, klosser,

indre og yttre endeledd uten at det ble forskjell.

Kjøpte 4 nye dekk og avbalanserte alle felge, ingen forskjell.

Skjønner ikke hva problemet kan være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabstagene/casterstag som står på demperene var fine? Min erfaring er at disse stagene er en vanlig slitedel og koster ikke all verden. Men er lurt å skru de løs og sjekke de da det er vanskelig å vurdere slakk i de nå de står i spenn. Du har også 2 foringer på hver side av selve stabstaget som går på tvers. Annet jeg kan tenke er viss demperlagerene begynner å bli slitt vil dette slå ut i understellet. Blir fort dyrt viss du bare bytter deler i vildens sky selv om det er digg med nytt understell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Stabstagene/casterstag som står på demperene var fine? Min erfaring er at disse stagene er en vanlig slitedel og koster ikke all verden. Men er lurt å skru de løs og sjekke de da det er vanskelig å vurdere slakk i de nå de står i spenn. Du har også 2 foringer på hver side av selve stabstaget som går på tvers. Annet jeg kan tenke er viss demperlagerene begynner å bli slitt vil dette slå ut i understellet. Blir fort dyrt viss du bare bytter deler i vildens sky selv om det er digg med nytt understell :)

Stabstagene kan jeg ikke kjenne slakk i, men har ikke tatt de løs. Skal få sjekke dette

Demperlagrene ble byttet til samtidig med dempere (coilovers) for ett år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...