Gå til innhold

E61 "Level Control System Failure" - Problem løst!

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Da er det ikke lenge før det kommer en ny kompressor i posten. Bestilte ny med ventil, filter og relee. Prøvde å tvangskjøre kompressoren ganske lenge uten at den hevet seg i det heletatt. Når jeg holdt fingeren forran inntaket på filteret sugde den og spytet luft samtidig. Jeg vet ikke hva som feiler den, men jeg vil tro at det blir bra når den nye kommer!

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Skrevet

Problem solved! Case closed! 

Da er kompressoren bytta ut med en ny, og alt fungerer utmerket! Veldig enkel jobb faktisk, men det som tok tid var jo å demontere innerskjermen..

20140605_155629_zpslquvsghr.jpg

På kompressoren var det bare 3 kontakter, 2 slanger og 4 mutrer som måtte av. 

Her er gammel vs new

20140605_172833_zpsqeyb6fqc.jpg

Jeg hadde dog et lite uhell når jeg først begynte. Etter å ha jekket opp bilen og tatt av hjulet gikk jeg inn for å hente den nye kompressoren. Da jeg kom ut lå siden som hadde blitt jekket opp ned på bakken!!! 

20140605_165858_zpsizi02xic.jpg

Viste seg at jekken fra biltema hadde en oljelekkasje! Jeg bruker bestandig bukker når jeg holder på under bilen, men jeg må si dette var en skikkelig vekker! 

20140605_170034_zpsxe0q0ajl.jpg

På bildet ser dere oljedammen etter jekken. Men jeg berget ganske bra etter som det var demperen bak som tok støyten. FLAKS! 

Og resultatet før og etter:

20140528_220053_zpsqwgjq2tu.jpg

20140605_175726_zps5ekvicqz.jpg

20140605_175841_zpsczpeaxhb.jpg

Skrevet

Kjempe bra at du kommer tilbake med resultatet! :)

De biltema jekkene er faen ikke trygge i det hele tatt!

Har en sånn stor en selv, den synker ned i løpet av en time. En kompiss har også denne, hans synker, svigerfar har samme greia, den synker..

Og den er livsfarlig når man skal senke, nesten så den opner fult opp en mm. Etter ar du har opnet skruen, og så reagerer du selvsagt med og stenge, men da kan det av og til gå enda fortere før den bråstopper.

Så den jekken burde vært kasta egentlig..

• 9 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...