Alpejohn Skrevet April 28, 2014 Skrevet April 28, 2014 Det høres vel ikke helt usansynelig ut det nei..
smiley87 Skrevet Mai 14, 2014 Forfatter Skrevet Mai 14, 2014 Ser ut som det er to typer kompressorer å velge i. Noen som vet hvilken jeg trenger? Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
smiley87 Skrevet Juni 1, 2014 Forfatter Skrevet Juni 1, 2014 Da er det ikke lenge før det kommer en ny kompressor i posten. Bestilte ny med ventil, filter og relee. Prøvde å tvangskjøre kompressoren ganske lenge uten at den hevet seg i det heletatt. Når jeg holdt fingeren forran inntaket på filteret sugde den og spytet luft samtidig. Jeg vet ikke hva som feiler den, men jeg vil tro at det blir bra når den nye kommer! Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk
smiley87 Skrevet Juni 7, 2014 Forfatter Skrevet Juni 7, 2014 Problem solved! Case closed! Da er kompressoren bytta ut med en ny, og alt fungerer utmerket! Veldig enkel jobb faktisk, men det som tok tid var jo å demontere innerskjermen.. På kompressoren var det bare 3 kontakter, 2 slanger og 4 mutrer som måtte av. Her er gammel vs new Jeg hadde dog et lite uhell når jeg først begynte. Etter å ha jekket opp bilen og tatt av hjulet gikk jeg inn for å hente den nye kompressoren. Da jeg kom ut lå siden som hadde blitt jekket opp ned på bakken!!! Viste seg at jekken fra biltema hadde en oljelekkasje! Jeg bruker bestandig bukker når jeg holder på under bilen, men jeg må si dette var en skikkelig vekker! På bildet ser dere oljedammen etter jekken. Men jeg berget ganske bra etter som det var demperen bak som tok støyten. FLAKS! Og resultatet før og etter:
Alpejohn Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Kjempe bra at du kommer tilbake med resultatet! De biltema jekkene er faen ikke trygge i det hele tatt! Har en sånn stor en selv, den synker ned i løpet av en time. En kompiss har også denne, hans synker, svigerfar har samme greia, den synker.. Og den er livsfarlig når man skal senke, nesten så den opner fult opp en mm. Etter ar du har opnet skruen, og så reagerer du selvsagt med og stenge, men da kan det av og til gå enda fortere før den bråstopper. Så den jekken burde vært kasta egentlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå