Gå til innhold

Forsikre E39 M5 - noen som har bra forslag?


midlertidig
 Share

Anbefalte innlegg

Er en del å hente på import ja, denne 2000 modellen med 149 000 km kommer på 274 000 kr ferdig på skilter :) Da har du en strøken original bil med kurrant kilometerstand og ryddig historikk, så slipper du kanskje dyre utlegg på ihjæl kjørte ombygde biler med tvilsom historikk. Så kan du søke om alternativ avgiftsberegning å få igjen 30 000 kr også ;)

http://www.mobile24.no/details.htm?id=191113631&offset=29&source=mob&type=autos〈=nor

 

Sier noe der ja! Er greit og importere, men litt mer arbeid da. Men til slutt er det vell verdt det så :-) 

Hvordan fungerer det med "alternativ avgiftsbergning" da? 30k igjen av de 274? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel summen staten skal ha som du får igjen den summen på.

Å at folk sier man kan forsikre godkjent ombygde biler som feks en 520 er bare tull. Da er det isåfall noe jævlig galt med forsikringsagenten :P Forsikringa går på motorstørrelse og hk å når en bil er godkjent Ombygd er alt dette gjort om

I Vognkortet så da skal dette være umulig.

Vet folk har forsikra ombygde biler som det den var før ombygging. Det står fortsatt "520" i vognkortet etter ombygging og godkjenning. Eneste endringer er motorvolum og effekt. Så om de på forsikringa får oppgitt skiltnr så ser de bare 520 om de ikke ser nøye nok etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel summen staten skal ha som du får igjen den summen på.

Vet folk har forsikra ombygde biler som det den var før ombygging. Det står fortsatt "520" i vognkortet etter ombygging og godkjenning. Eneste endringer er motorvolum og effekt. Så om de på forsikringa får oppgitt skiltnr så ser de bare 520 om de ikke ser nøye nok etter.

Hele den greia der høres igrunn litt "sketchy" ut spørr du meg :P

Men såklart, er det penger å spare på det å det ikke er ulovlig eller ender med masse ekstra utbetalinger viss en kræsjer, så er det jo en bra deal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at folk sier man kan forsikre godkjent ombygde biler som feks en 520 er bare tull. Da er det isåfall noe jævlig galt med forsikringsagenten :P Forsikringa går på motorstørrelse og hk å når en bil er godkjent Ombygd er alt dette gjort om

I Vognkortet så da skal dette være umulig.

Syntes dette er rart.

Min bil, som er en Godkjent ombygget e46 m3 touring, får jeg ikke forsikret som m3.

Bilen er originalt en 318, og forsikringsselvskapet (som jeg bruker nå, har også hørt med andre) sier det ikke er mulig å få forsikret bilen min som m3, siden det står 318i i vognkortet.

Mulig det blir litt mye styr, mtp at jeg har touring, noe som aldri kom i produksjon fra BMW.

På den ene måten så er det veldig ålreit å betale 4000kr i året for full kasko på en m3, men hadde vært ufattelig kjedelig pm den skulle blitt vrak, evnt stjelt, og fått igjen tilbake verdien som en 318.

Men jeg ønsker, og har prøvd å få forsikret den som m3, men det er tydeligvis ikke så enkelt.

Nå har ikke jeg hørt med gjensidige, så jeg får vell prøve å høre med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...