eriksen76 Skrevet Juni 11, 2014 Share Skrevet Juni 11, 2014 Digger interiøret! Må nesten ha sort taktrekk til min og med tiden Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2014 Fin bil du har. E36 er en bil jeg liker godt. Så ta bilder i vilden sky og legg ut etterhvert som du gjør noe med den;) Misunner vader setene dine Digger interiøret! Må nesten ha sort taktrekk til min og med tiden Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk Takk for det Nå er jeg litt ferdigprioritert med utseende, så går prioriteringen over på teknisk og drivverk. Skal ned med alt. Eksos, girkasse. aksling, diff, travers, osv å bytte alt av foringer, girkasse, clutch, simmeringer og lager Samt ta den rusta jeg finner. Ellers går bilen som ei klokke Bimmer fan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Takk for det Nå er jeg litt ferdigprioritert med utseende, så går prioriteringen over på teknisk og drivverk. Skal ned med alt. Eksos, girkasse. aksling, diff, travers, osv å bytte alt av foringer, girkasse, clutch, simmeringer og lager Samt ta den rusta jeg finner. Ellers går bilen som ei klokke så du har ventiltikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2014 så du har ventiltikk haha, nei sett bort fra tikkingen turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Vært stilt her en stund siden jeg har jobbet mye og ellers brukt bilen til jeg satt skilt på E46'n.Men idag har jeg rydda garasjen og gjort klart for endel skruing. Deilig med god skruplass rundt bilen, så nå er jeg klar for å begynne Et bilde av bilen for et par dager siden etter en skikkelig vask, men blir jo like fort skitten igjen Begynte med å kjøpe meg lav-profil "racing-jekk" hehe Så var det ryddinga og få e36'n opp på bukker da Var så sent på natta når jeg var kommet så her langt så ble bare til at felga kom av. Fortsetter imorgen Planene er å begynne å demontere eksos, akslinger og resten av bakstellet. Samt bremser, bremsevaiere, olje på motor, girkasse og diff og eller myyye småting som skal endres. Har også kjøpt autoglym lakkrens og poleringsmiddel, så hele bilen skal grundig poleres! Sandviiik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Kjekt med bruksbil imens E36'a får oppmerksomhet Bimmer fan og S. Gunstad reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer fan Skrevet Juli 17, 2014 Share Skrevet Juli 17, 2014 Litt av ett prosjekt!! blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 12, 2014 Forfatter Share Skrevet August 12, 2014 En liten stund siden sist oppdatering, men ferie er ferie Har jobba litt med bilen og fått ut girkasse, mellomaksling og hele bakstellet Nå er jeg klar for pussing av rust, sveising av m3-forsterkinger, montering av powerflex i travers og diverse andre stag samt forsterkning i tårnet bak og nye tårnlagre fra powerflex Girkasse og mellomaksling ute Gammel og ny girkasse Hele bakstellet tatt ned Bilde av traversinnfestning i karroseri. Var egentlig veldig bra, litt overflaterust, men ellers pen. Skal pusses og sveises forsterkning i Tok ut alt fra bagasjerommet og fant ingen rust i det hele tatt Veldig fornøyd med det Diverse bilder av kjerra og garasjen Trenger en motorvask når den ruller ut av garasjen Oljefilter, bensinfilter, olje, plugger og luftfilter skal byttes. Viktig å holde arbeidsplassen ryddig til en hver tid Neste som skal skje nå er å montere forsterka tårnlager bak og montere alt av deler i bagasjerom. Så skal hele bakstellet demonteres, pusses, lakkes og monteres igjen med powerflex-foringer. Clutch og utløserlager skal skiftes og ny girkasse skal på samt akslinger og diff med sperre. Deretter skal interiøret monteres ordentlig igjen, også skal alt av vedlikehold på motor bli gjort, til slutt kommer ei saftig polering av hele bilen Mvh. Marcus santho96, Sandviiik og Bimmer fan reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamwiers Skrevet August 13, 2014 Share Skrevet August 13, 2014 Blir bra dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 13, 2014 Forfatter Share Skrevet August 13, 2014 Blir bra dette! Satser på det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon0504 Skrevet August 17, 2014 Share Skrevet August 17, 2014 snoka litt og så at du var inntresert i og bytte bort denna ? regner ikke med denne er klar til og rulle for fult enda . fortsatt tilsalgs , etter du er ferdig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 17, 2014 Forfatter Share Skrevet August 17, 2014 (endret) snoka litt og så at du var inntresert i og bytte bort denna ? regner ikke med denne er klar til og rulle for fult enda . fortsatt tilsalgs , etter du er ferdig ? Nei er ikke interessert i å bytte den Den skal fikses helt å holdent opp, så får vi se når den er ferdig om den blir lagt ut for salg for en ønskelig pris Edit: Blir nok beholdt når jeg er ferdig Endret November 28, 2014 av FoXy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet August 17, 2014 Share Skrevet August 17, 2014 Dette blir sikkert bra! Du er heldig som har plass til å styre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 28, 2014 Forfatter Share Skrevet August 28, 2014 (endret) Takk for det! Har endelig fått diff med sperre! Bilen har siden 2006 gått med 318is/320i differensial for å få bedre akselerasjon, så holder meg til 320i Denne diffen har bare gått 170.000 km og er nylig overhalt med ny Castrol LSD-olje og pakninger (25% sperre). Absolutt ingen slakk eller lyd i den.Kan anbefale FredrikWake på forumet hvis noen skal kjøpe fra han. Serriøs fyr Gammel og ny. Men skal sies jeg har ikke kjøpt LSD for at bilen skal spinnes på asfalt med, dette er en av de få E36'ene som ikke er ihjelkjørt og sånn skal det forbli Endret November 24, 2014 av FoXy Bimmer fan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet September 4, 2014 Forfatter Share Skrevet September 4, 2014 På tide med en liten oppdatering her Hele bakstellet har jeg demontert i biter, så nå er det bare å få det pussa, grunnet, rustbehandlet og lakkert Begynte med å få ut fôringene av traversen. De satt noe fælt godt for å si det sånn, men de kom ut Har en kompis som tar med traversen samt alt av smådeler jeg har tatt av bilen, for sandblåsing på verkstedet i morgen. Bakstellet i biter Dro ut foringene Så var det å gå igang med pussingen! tar ca halvparten i dag, så resterende i morgen. Ferdig med pussingen Så laget jeg meg lakk-bukk som jeg hengte delene i under spraying. Først et lag med Zink. Lar det tørke i 1 time, så et lag med tectyl rustbehandling Så tok jeg inn bukkene i garasjen så det får tørke i fred, så i morgen blir de tatt ut å sprayet med et lag med sort lakk for å sette prikken over i'en Ellers så tok jeg å skrubba over hele bilen med svamp for å få vekk skiten som satt godt i lakken, ble helt fantastisk mye bedre lakk.Gleder meg skikkelig til bilen er ferdig og poleringsmaskinen kommer frem Blir strøkent da bilen i grunn har nydelig lakk (ble lakkert i 2005) Kommer med ny oppdatering i morgen av sandblåst travers og monteringsdeler Skal også lakke de delene som sagt, og pusse resten av bakstellet å gjøre samme prosess. Bimmer fan, Freakshow og santho96 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå