Gå til innhold

Motorbytte. >M54b22 til M54b30

Fidelio
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om det er noen her eller har noen og råde meg til ang. motorbytte på en e46 320? Ser at SSP tar på seg slike oppgaver, men de er jo ikke akkurat rimelige syns jeg.

Jeg har ikke motoren eller noe. Vil først høre om noen tar på seg all jobben :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om andre enn SSP, de virker dog veldig flink og kyndig på bmw.

Motoren er jo i grunn og bunn like bortsett fra veivaksel og en del andre ting. Jeg ville heller gått for et saftig effektanlegg. Du kommer fort opp i greit med gamp (+8-10%)og lydbildet er upåklagelig. Da er du oppe i en nesten 190hk og litt til hvis du har et sportsluftfilter. Men på sistnevne husk skikkelig ramme på den for ikkje å skade luftmengem. Kan ikke se det kan lønne seg økonomisk og når du er først i gang kunne du nesten kjøpt deg en brukt m3 motor. Husk bremser og isåfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om andre enn SSP, de virker dog veldig flink og kyndig på bmw.

Motoren er jo i grunn og bunn like bortsett fra veivaksel og en del andre ting. Jeg ville heller gått for et saftig effektanlegg. Du kommer fort opp i greit med gamp (+8-10%)og lydbildet er upåklagelig. Da er du oppe i en nesten 190hk og litt til hvis du har et sportsluftfilter. Men på sistnevne husk skikkelig ramme på den for ikkje å skade luftmengem. Kan ikke se det kan lønne seg økonomisk og når du er først i gang kunne du nesten kjøpt deg en brukt m3 motor. Husk bremser og isåfall :)

Har kompressor på den nå, så det er ikke det lille ekstra jeg vil ha, det er det "store ekstra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kompressor på den nå, så det er ikke det lille ekstra jeg vil ha, det er det "store ekstra"

Såpass ja, nei var ikke klar over det var den type ekstra. :)

Ser ikke for meg du vil klare å toppe ut en B30 motor noe særlig mer i forhold til en B22. Lykke til med prosjektet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, nei var ikke klar over det var den type ekstra. :)

Ser ikke for meg du vil klare å toppe ut en B30 motor noe særlig mer i forhold til en B22. Lykke til med prosjektet :)

Det vil jeg tru blir forskjell ja, 280hk i motor nå og i 330 så skal det gå 350 med presse og 410 nm, så det blir jo mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...