FredrikE24 Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Det vil nok si at glideboltene går tregt, og/eller at stempelet ikke rører seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 En ting som forårsaker risting i ratt er slitte bakre foringer på bærearmer i forstilling. Men pga bremseproblematikken din er ikke det det mest sannsynlige. men verd å sjekke. Bilen må jekkes foran og sikres godt. Så under å rive å røske og se etter slakk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2014 En ting som forårsaker risting i ratt er slitte bakre foringer på bærearmer i forstilling. Men pga bremseproblematikken din er ikke det det mest sannsynlige. men verd å sjekke. Bilen må jekkes foran og sikres godt. Så under å rive å røske og se etter slakk.. Du tenker på nr7 her? Disse ble isåfall byttet ifjor rundt September. Eneste som kan ha antydning til å være slitt foran er foringen man ser som holder stabstaget nr2 der. Ellers så føles alt fast og fint når man røsker i dekket, ikke vært under bilen å røsket dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Ok ja da er jo de utelukket. Ikke alltid like lett å finne grunnen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Det kan fint også være casterstag.. Casterstag i forstilling.? Da gikk min bil forbi den posten på fabrikkbåndet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Casterstag i forstilling.? Da gikk min bil forbi den posten på fabrikkbåndet.. Tenkte E39 da jeg skrev det, E36 har et litt annet design så jeg i ETK i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Mai 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2014 Ok ja da er jo de utelukket. Ikke alltid like lett å finne grunnen.. Hehe nei, du sier noe der, men håper nye skiver gjør susen. I og med at det er kast i de så må de hvertfall være en del av problemet, selv om det godt kan vise seg å være noe mer i ettertid. Syns forøvrig at kaliperen ikke ser spesielt pen ut, men fikk nå presset stempelet inn så håper at det ellers fungerer greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Hehe nei, du sier noe der, men håper nye skiver gjør susen. I og med at det er kast i de så må de hvertfall være en del av problemet, selv om det godt kan vise seg å være noe mer i ettertid. Syns forøvrig at kaliperen ikke ser spesielt pen ut, men fikk nå presset stempelet inn så håper at det ellers fungerer greit. Hjelper nok med nye skiver.. Hjalp på min. Gjør det så rent du kan bak der og smør godt opp med riktig pasta. Calippere er sjelden så fine.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Mai 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2014 Da har man brukte halve dagen idag på å skru bil, heldigvis med god hjelp av en venn, ellers hadde det sikkert gått enda mer tid da jeg ikke er noe mekaniker akkurat Bytta skiver og klosser foran, og bytta klosser, skiver og bremseskoen på ene siden bak, samt tømming og ny bremsevæske. Gjenstår det ene hjulet bak så er alt ferdig, som blir tatt iløpet av dagen imorgen, da det begynte å bli vel mørkt nå. Grunnen til at det blir tatt bak også er fordi jeg har hatt delene liggende en stund, så var likeså greit å ta alt i en sleng. Men skal sies at det bremsesko opplegget med fjærer og slikt ikke var det letteste å få fra hverandre og sammen igjen, tok sin tid hehe. Så blir spennende å få kjørt bilen igjen når alt er på plass, håper jeg slipper denne vibrasjonen i rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mai 3, 2014 Share Skrevet Mai 3, 2014 Bytte skiver og klossene tenker jeg er som å sette opp en lettvegg for en hobbysnekker. Tusner spart og en erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Mai 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2014 Vel da var alt byttet og man har fått kjørt litt. Ristingen er helt borte, enn så lenge hvertfall, men bremsene foran ble en smule varmen etterhvert uten at det har vært noe voldsomt med bremsing akkurat, glemte å ta med temp måleren mens jeg var ute å kjørte så jeg fikk bare kjent underveis, og begge sidene foran føltes så og si like varme ut, kjente varmen på felgen, men stort mer enn det vet jeg ikke. Når jeg kom hjem tok jeg å målte, bak var ikke stort å skrive om mellom 5-15 grader. Foran venstre hadde på høyeste 25, og høyre hadde på høyeste 40, tok å målte på forskjellige plasser rundt på skivene og topp/midten/bunn av klossene, klossene virket å ha ganske så lik temperatur, men toppen av skivene var hvor jeg målte den høyeste temperaturen som nevnt over. Skal også nevnes at de fikk vel kjølt seg litt ned i og med at jeg måtte inn å finne denne temperatur pistolen. Så vet ikke hva jeg kan tyde av dette jeg, er jo ikke all verden av graders forskjell, og hvor nøyaktig dette er har jeg ikke peiling på, men virker nå som det er en forskjell, så kan vel kanskje tyde på at høyre siden ligger litt mer inntil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Mai 4, 2014 Share Skrevet Mai 4, 2014 Du kan jo sjekke at luftekanalen fra front fanger er inntakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet Mai 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2014 Den er inntakt, sitter m-tech på. Begynner å få en liten anelse av at disse to front kaliperene er litt trege, da høyre litt mer enn venstre, men skal holde et øye med de de neste dagene, så får man se. Godt å ha ristingen borte hvertfall, deilig å kjøre på motorveien igjen, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå