brevik Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Heisann! Kom tilfeldigvis over bilen etter litt snoking på finn.no i matpausen på jobb. Etter et par dager med litt grubling frem og tilbake ringte jeg selger for å få litt mer info om bilen. Ble fort gira på kjøp etter noen samtaler og utveksling av noen bilder. Så den 14.Juli 2013 gikk turen til Sogn og Fjordane for et ganske spontant kjøp av "ny" BMW, etter 2 år med E30. Valget landet på en E46 2001 modell med fargen Stahlblau Metallic, som var rullet 145.000 km. Bilen: •Modell: 2001•Motor: 320d M47 136hk•Gir: 5 Trinns Manuell kasse•Farge: Stahlblau Metallic Eksteriør: •M-tech 2 Fangere•M3 speil•Angel Eyes•Led baklykter Interiør: •Sportsratt i skinn•Sportsinteriør i sort Alcantara skinn•Sort taktrekk•Orginale stoffmatter Understell: •Supersport Black Evolution Coilovers•GS-Performance Justerbare Støtdemperlager Foran•GS-Performance Støtdemperlager Bak•Komplett Powerflex Foringer I Fremstilling Felger og dekk: •BBS RC300 18x8,5" Foran Og Bak ET 13 Med 215/35 Falken FK 452 •Style 95 Replica 18x8,5" Foran Og Bak ET20 Her er noen bilder fra turen hjem etter at vi hadde hentet bilen, da sto den på 18" GS Silverblade Hjul og Bilstein senkefjører. Når bilen var kommet hjem begynte letingen etter andre felger. Falt pladask for BBS RC hjulene, men slet med å finne noen strøkne eksemplarer. Så ble felgene til MagnusHN her innne lagt ut for salg, så jeg sendte en pm på han. Men desverre trakk han dem for salg og jeg måtte på nytt begynne letingen. Heldigvis for meg ble de lagt ut igjen og denne gangen ble det hyggelig handel! Så nå klør jeg i fingrene etter å få senket bilen og få på nyhjulene. Men for øyeblikket står bilen på piggfrie vinterhjul og er høy som et fjell. Klar for firehjulskontroll og visning på Biltilsynet, for å få coiloversene i vognkortet. Så skikkelige bilder kommer etter dette er gjort, men legger ved et par bilder av felgene helt til slutt. Over og ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 blir gromt med nye hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Pen bil følger med videre ^^ Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skimz Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Fin bil! Gleder meg til bilde med felger montert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brevik Skrevet Mai 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2014 Hyggelig å høre! utrolig spent på å se hvordan det blir med felger og senk selv nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 Fin E46 blir nok meget bra med senk og de felgene brevik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brevik Skrevet Mai 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2014 Onsdag leverte jeg bilen på firehjulskontroll. Spent og stresset kjørte jeg fra jobb, på verkstedet for å få hentet ut bilen før de stengte. Men det var kjedelige nyheter som møtte meg. Der fortalte de meg at justerbare tårnlager var noe Biltilsynet ikke var veldig glad i. Dette var noe jeg ikke viste, men det er vell slik man lærer i tillegg var bilen fortsatt 5mm for lav bak!? jeg som trodde jeg kjørte rundt på norges høyeste fartøy på fire hjul... Dermed var det bare å kjøre hjem igjen og få bilen på bukker, og plukke ned fjærbeinene for å få vekk "svineriet". Heldigvis var det trivelige folk på verkstedet, så jeg fikk ny time igjen før jeg skal inn til statens vegvesen og jeg slapp og betale for kort visitten. Her er et bilde av skyskraperen med noen over gjennomsnittlig fete vinterhjul! Håper på å komme sterkere tilbake neste gang, god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brevik Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2014 Da var endelig coiloversene kommet i vognkortet og bilen har fått bakkekontakt igjen! Justeringsskruen bake er fjernet, og fremme er det justert i bånn. Men kommer til å fjerne hjelpefjøra forran også iløpet av nermeste fremtid for å få riktig høyde. Legger ved noen bilder av skitten bil, men det får gå for denne gang, håper bildene faller i smak! Sondre92 og MagnusHN reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hare4 Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 Fin bil! Hvordan er det å kjøre med GS performance tårnlagere forran og bak? Bråker det fælt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mai 20, 2014 Share Skrevet Mai 20, 2014 ble bra det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brevik Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2014 Fin bil! Hvordan er det å kjøre med GS performance tårnlagere forran og bak? Bråker det fælt? Fungerer helt fint, men synes de bygger litt mye, så når jeg senker så mye som jeg gjør, og dermed får såppas mye camber. Så skraper bunnen av tårnlagerene forran i toppen på fjærbeinene. Men vet ikke om settet fra GS er bedre eller verre enn noe annet, men ellers funger det bra ble bra det Takk for det Marius! Hvordan ligger det ann med E30'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hare4 Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Jeg har samme senkesettet som deg og skal godkjenne. Hva gjorde di med bilen på BT? Hvilken min. høyde måtte du ha fra nav til hjul bue på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 står i papirene til coilsa dine Den ene står i biter, den andre får seg ny motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brevik Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2014 Jeg har samme senkesettet som deg og skal godkjenne. Hva gjorde di med bilen på BT? Hvilken min. høyde måtte du ha fra nav til hjul bue på bilen? Er som Marius sier, finner alt av opplysninger i TUV papirene til coiloversene, både minimum og maksimum mål. Mtp BT så har jeg et inntrykk av at det varierer veldig fra plass til plass hvor nøye/strenge de er. Men med meg var de hvertfall veldig nøye! Tok mange mål og bilder på alle fire hjulene. Skrev ned alt av nummer som var å finne på fjører og fjørbein, målte avstand fra felg til fjørbein osv. Men så lenge firehjulskontroll og høyden stemmer så skal det ikke være noe problem står i papirene til coilsa dine Den ene står i biter, den andre får seg ny motor Såpass! blir du klar til GS treff da? Gratulerer med "ny" bruksbil forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 Takk for det:) nei, er på jobb da:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå