KenTheMan94 Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 Heisann Jeg kjøpte nylig en Bmw 320i e90 2007 mod. Veldig fornøyd med bilen, men har et problem med at motorlampa lyser gult en liten stund nesten rett etter jeg har begynt å kjøre på kald motor. Lyset forsvinner etter 3-4sek og bilen oppfører seg normalt etter dette. Hvis jeg skal starte bilen om morran og la den gå seg varm, begynner lampa å lyse etter en liten stund, og bilen vibrerer og går rimelig ugjevt.. Har ikke dette problemet på varm motor. Spørsmålet er om noen her har vært borti det samme? og evt vet hva det kan være? Gamle eier sier det har vært slik i hans eie også, og at jæger hadde sagt at det skyltes noen eu-krav som gjorde at tomgangen måtte stilles lavt, og at den kødder pga dette. Selv syns jeg det høres rart ut. Den ligger på 800 omdreininger på tomgang, og det er jo ikke speiselt lavt. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Mai 5, 2014 Share Skrevet Mai 5, 2014 Ta en diagnose er vel det rette å gjøre her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Røssevold Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 m54 motor du har? har det samme problemet på min. tok og sjekka feilmelding og det var det feil på coiln på sylinder 5 og 6, stod og rista og nøkket i bilen på kald motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Få tatt en diagnose. Er det 150hk maskinen du har er det sikkert N46. Min 318i (N46) er sur som bare det når den er kald. Motorlampe som kommer og går, fusking og generell syting. Skal inn med den i neste uke for fiks. Er noe valvetronic-styr som gjør at ventilene ikke åpner helt eller hva det var. Kjent problem på N46 maskinene. Mer vet jeg ikke enn at jeg bare må åpne lommeboka og lukke øynene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Få tatt en diagnose. Er det 150hk maskinen du har er det sikkert N46. Min 318i (N46) er sur som bare det når den er kald. Motorlampe som kommer og går, fusking og generell syting. Skal inn med den i neste uke for fiks. Er noe valvetronic-styr som gjør at ventilene ikke åpner helt eller hva det var. Kjent problem på N46 maskinene. Mer vet jeg ikke enn at jeg bare må åpne lommeboka og lukke øynene.... Haha, sorry er lift off topic men "generell syting" beskriver d bra Håper du finner ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Ja det er så gale at jeg vurderer skilsmisse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KenTheMan94 Skrevet Juni 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2014 Er 170hk-versjonen jeg har. Usikker på hva motoren heter. Er min første BMW, så er ikke helt inne på dette enda! Hehe Jeg får høre med de nermeste i diagnose-tråden og se om noen kan hjelpe meg med en diagnose. Nå på sommeren kommer ikke motorlampen opp på kald motor, men jeg kjenner at gangen ikke er helt riktig på og den syter litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå