Gå til innhold

E46 330CI "Helgeracer" **SOLGT**

Mats87
 Share

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...

På tide med en ny update her! 

Utførte en AC service igjen her om dagen da jeg syntes at bilen har tapt seg litt i kjølinga, og jommen har den ikke mistet nesten ett par hundre gram siden jeg skiftet røret som lakk....Ny runde med lekkasjesøking..

DSC 0168

Fant ikke noe annet enn litt UV væske rundt overtrykksventilen, dette kan jo stamme fra en tidligere utblåsing. Men det ser ferskt ut og det sitter jo o-ringer her også. (den er demontert på dette bildet, har montert en gummipropp for å ikke ødelegge tørkefilteret)

DSC 0180

Sånn ser den ut demontert

DSC 0181

Kjøpte likegodt ett sett med nye ringer på biltema, kjekt å ha! Disse skal også tåle gasser, drivstoff osv. Da de er laget av nitril.

DSC 0182

Da er det bare å vente ett par uker å se om det fortsatt lekker ut gass..

Disse gamle eksosgummifestene trenger å byttes ut mildt sagt

DSC 0177

DSC 0179

Nye fra biltema

DSC 0178

DSC 0184

DSC 0183

Lakkerte også dørhåndtaket på førerdøren pga at lakken har krakkelert av en eller annen grunn..

DSC 0171

DSC 0169

Ikke superstrøkent men helt ok og myyye bedre enn det var

DSC 0172

Jeg og "Rennfahrer" kjørte plasti-dip party her om dagen, resultatet ble meget tilfredsstillende! :smile:

DSC 0187

DSC 0188

DSC 0194

DSC 0192

DSC 0191

DSC 0193

En sliten 123D ;-)

DSC 0190

Videre så har det begynt å tikke inn litt nye deler

DSC 0173

Og mer er på vei! 
Kan nevne KW coilovers, topplager med camberjustering, stabstag med justerbare lenkearmer foran og bak, justerbare camberstag bak, tårnstag foran og bak, slissede bremseskiver rundt om, pagid s bremseklosser rundt om, "cold air intake kit" til bremser foran, dynavin navi +++

Blir gøy! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har en ///Avin Avant-2 funnet sin plass i bilen, bestilte og monterte like så godt ett ryggekamera da det bare kostet 25$ ekstra. Kameraet har kjempe god bildekvalitet, mulig det kunne vært enda bedre om RCA kabelen ikke hadde blitt trekt langs batteri-hovedkabelen. Men det var der det var montert i instruksjonen, og fungerer helt utmerket allikevel :-) Enheten har full hd skjerm og fungerer sammen med multifunksjon-tastene på rattet. Bedre enn dette blir det ikke på ettermarkedet! 

Link for  de som er interessert:

https://avinusa.com/

Før:

DSC 0207

Etter: (beskyttelses tapen sitter fortsatt på skjermen)

DSC 0210

Kamera:

DSC 0209

DSC 0208

Skal få ut noen bilder av live screen action også etterhvert ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

ÅH ! så gøy å se gamlebilen igjenn, og at den er i gode hender ! :smile: gøy å lese at du er så  fornøyd med lyden ! fikk mye skryt av den ;-) Dei foringane bak var nok på tide å bytte ja ;-)

Så bra :-) Den lider nok ikke i mitt eie nei ;-)  Kommer straks en "stor" oppdatering her, følg med! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Update:

Bilen skodd for vinter....  :tongue:  :tongue:  :tongue:

DSC 0029

Har også montert "russian dashcam", kjekt å ha med tanke på alle idioter som befinner seg på veien!

DSC 0026

DSC 0025

Lufteskrue for kjølevæsken i messing, alle som har skrudd litt på disse vet at de originale i plast kan være fryktelig skjøre

DSC 0020

Ett "velfortjent" klistermerke satt på bakluken! ;-)

DSC 0023

Close-up på ryggekameralinsen, sitter integrert i skiltlyset

DSC 0024

Stort lass med deler fra usa som venter på våren :grin:

DSC 0007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dem av igjen?  :) ene min har røket og vurderte disse fra GS. tipper dem er såppas stive at det rister i karrosseriet? :)

blir vell orginale på meg og da..

Fikk de anbefalt, men de er ikke noe å kjøre med i en hverdagsbil. Det føles ut som å kjøre med en mellomaksel med kast i. Og det durer i bilen. Blir jo litt mer motorsport, så om du ikke har noe imot vibrasjoner og lyder så kjør på ;-) Originale holder i massevis, jeg bryr meg ikke så veldig hardt om de ryker om 10 år igjen for å si det sånn! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...