Gå til innhold

Kjøp av e39 528, tips?

Share

Anbefalte innlegg

Sjekk enhver annen '97 E39 på NAF verksted, og du vil se at feilene du har er ganske normale feil... Ikke noe som er spesielt avskrekkende heller.

Bytter hele bærarm når kuler er dårlige ja. Kan velge å kjøpe uten foring, men enklest å bytte den også..

Kommer langt med 4000,- i deler her.

Når det gjelder pris, er det totalt avhengig av farge, utstyr og interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhode ingen unormale feil til E39 å være. NAF-testen er grundig og den minste ting blir skrevet opp. Sånn jeg ser det er det jo ingenting som må repareres umiddelbart eller som er noe stor sak å fikse. Å justere lys f.eks krever jo ikke verktøy en gang. Etterfylle litt servoolje og den svettinga som blir skrevet opp er veldig vanlig på M52 - spesielt rundt lokk på servotanken.

Det at bilen har lagret feilkoder tidligere sier ofte lite. Aktive feilkoder av betydning der i mot er noe helt annet. Veldig sjeldent at E39 ikke legger en feilkode her og der opp gjennom. Lav batterispenning kan f.eks være nok til å slå ut noen feilkoder.

Parkbremsen på E39 er vanskelig. Holder den bilen i en bratt bakke så er den god for denne modellen å regne. Bytta nettopp wirer og bånd. Smurte godt opp og justerte etter boka. Enda er det ikke helt perfekt!

Bærekulen er en smal sak å fikse! Skifter hele staget. Koed selger disse rimelig :)

Er du ute etter et strøkent eksemplar av en 528i er jeg redd du må ut med litt mer penger. Uansett lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er jo egentlig småting som må utbedres. Bærekulen er byttet av selger, så skal jeg bytte lambdaen. Men hadde vært greit å vite hvilken som er gåen :P

Henter bilen i morgen, og kjører den hjem via sverige. Blir ca 150 mil det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...